Dag 5 > Chillen (3-9) - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 5 > Chillen (3-9) - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 5 > Chillen (3-9)

Blijf op de hoogte en volg Joyce

03 September 2017 | Curaçao, Jan Thiel

Om 6.15 uur is het weer tijd om op te staan. Overigens niet mijn idee hoor! Ryan vindt dat we eruit moeten. Eigenlijk geen tijd als je vakantie hebt, maar we liggen er ook vaak rond 22 uur in, dus dan is het goed vol te houden. Het ochtend ritueel is inmiddels een bekend iets, kind in tent, moeders fles maken en hoppa voeding erin, schone broek, kind blij, mama kan nu rustig wakker worden. Thee en ontbijt voor mij, erna met mijn kleine draakje weer heerlijk in de hangmat.. ‘Mama-Ryan’ tijd. Dit houden we wel een uurtje vol, rond 8 uur komt opa-Jack er ook uit. Mooi, nu even opa-Ryan tijd, heeft mama der handjes vrij. Na 15 min is hij er wel weer klaar mee, bedtijd. Meteen maar wat wiegen, bespaard beide partijen een hoop frustratie. Binnen enkele minuten is hij in dromenland, voor jaja een heel uur en dan vind hij dat hij weer genoeg geslapen heeft, want hij heeft weer honger. Zit nog geen 4 uur tussen maar om 9.45 uur wil hij toch echt weer eten. Ik maak zijn flesje, terwijl Jack de fles geeft ga ik me snel aankleden en wat opmaken. Had ik natuurlijk ook in het uur kunnen doen dat mijn kleine man sliep, maar toen was het Joyce-tijd ;-). Inmiddels is de fles leeg en ben ik klaar. Als ik Ryan omkleed, gaat Jack zichzelf ook verzorgen en na 10 min zijn we klaar voor vertrek, het is nu 10.30 uur. Vroeg voor ons doen, al hebben we er al een hele ochtend opzitten. We lopen richting het strand en gaan bij het ‘beruchte strandtentje wat ik zogenaamd kwijt was’ zitten. Bestellen 2 ice tea en soort van vroege lunch of laat ontbijt, net hoe je het zien wilt. We hebben tot op heden alleen nog maar in ons appartement e.e.a. gefabriceerd dus naast relaxen staat vandaag ook in het teken van relaxen in ‘onze’ keuken, ik raak daar niks meer aan, hooguit een glas. Jack besteld een hamburger en ik een tosti, hamburger lijkt me heerlijk maar nog niet op dit tijdstip. Ryan vermaakt zich in tussen prima, vrouwke wat daar werkt vindt Ryan wel heel schattig want ze komt hem iedere keer gedag zeggen, Ryan vind die aandacht geweldig en blijft maar lache. In tussen wordt ons eten gebracht, simpel maar heerlijk. Ik jat mooi wat frietjes mee, smaakt bij nader inzien toch prima op dit tijdstip.

Als we vol zitten, wordt onze reis voortgezet, we lopen nog een eindje over de Jan Thiel via Papagayo Beach richting de AH. Wat water, drinken, koffie, drop en brood inslaan. We kopen voor onszelf meteen een souvenirtje. 2 schilpadjes waarop Curacao staat. Toen we vorig jaar in Tenerife hebben we ook 2 schilpadjes gekocht, kunnen ze mooi bij elkaar staan. Voor Ryan koop ik zo’n bol die je dan op zijn kop moet houden waarin dan soort confetti zit. Geen idee hoe dat heet, mocht iemand het weten hoor ik het graag. Nu onze weg vervolgen naar huis, zodat Ryan weer even kan slapen. Jack geeft aan even een duik te nemen in het zwembad. Ik wil even Live op fb met de kleine man, maar hij is zo moe als we in de hangmat liggen slaapt hij binnen 2 minuten. Snel overleggen in bedje, waar hij heerlijk een uurtje slaapt. Erna weer fles erin en richting de hottubs, kijken hoe Ryan dat vindt. In het begin moet hij wennen, maar na enkele minuten zie ik hem genieten, hij is heerlijk aan het spetteren. Dit is onze kans, kind eruit en snel door naar het zwembad. Hehe, uiteindelijk…. Het is gelukt zonder gehuil en hij vind het nog leuk ook. Heeft wel wat geduld gevergd, maar kan echt niet thuiskomen en zeggen dat ik niet gezwommen heb omdat mijn kind het water te koud vind. Ryan vindt het gelukkig echt leuk en daarom wij ook! Eenmaal in appartement, natte zwemluier uit en dan weer lekker slapen. Rond 16 uur slaapt hij en om 18.30 uur wordt hij pas wakker. Mooi, want wij staan inmiddels helemaal klaar. Na een paar pogingen gaan we vanavond dan wel uiteten. Eerst Ryan de fles geven, nieuwe luier aan, omkleden en een keer wat gel in zijn haartjes. Overdag doe ik hem altijd een petje of hoedje op, maar zou bijna vergeten hoe zijn haartjes er met gel uitzien. Ik jat wat gel van Jack, die blijft beter zitten.

Om 19 uur zijn we allemaal klaar, there we go! Eindelijk hehe. Was vergeten dat het er in de avond zo gezellig uitziet op de Jan Thiel. Het is best druk maar ze hebben nog wel een tafel voor ons. Keuze is snel gemaakt, het wordt pizza. Voor mij Margharita en voor Jack BBQ Chicken. Net als de pizza eraan komt heeft Ryan het eigelijk al weer gehad, wellicht ook omdat meneer niet genoeg aandacht krijgt. Ik wil toch echt even mijn pizza rustig kunnen opeten. Ryan zit bij me op schoot, maar gelukkig is mijn pizza al voorgesneden. Speelgoed vergeten, oeps! Mijn tel zit daar op wifi, dus meteen improviseren, ik zet Bumba op… Tadaaaaa hij is stil en wij kunnen rustig verder eten. Als we klaar zijn, vragen we meteen de rekening en gaan lekker terug naar ons appartement. Pizza was trouwens heerlijk, mmmmmmmm!

Weet nog goed dat ik reiservaringen gelezen heb van reizende ouders, waarin stond dat uiteten prima kan, en de kindjes dan in de buggy kunnen slapen. Lijkt me best handig, maar dat gaat met die van mij nog niet misschien lukken, is veel te eigenwijs en wil echt alles in de gaten houden. Maar gelukkig is hij lief geweest en heeft zich voorbeeldig gedragen. Eenmaal in het appartement gaat Ryan met opa douche en erna ga ik. Rond 22 uur mag hij zijn laatste fles hebben, maar hij is zo moe, dus om 21.30 uur maak ik zijn flesje klaar. Hij heeft tussen de vorige voeding en deze voeding, helemaal niet geslapen, daarom valt hij nu tijdens deze fles in slaap, hij laat 70 staan. Ga geen moeite doen en leg hem lekker in zijn bedje. Jack kijkt zijn programma nog af, ik maak mijn blog af en dan ook bedtijd voor ons, nacht gaat steeds wat beter. Eerste melding om 4.30 uur, lekker bij mama en doorslapen tot 7.15 uur met een enkel huiltje tussendoor. Lekker zou je zeggen maar ik ben al vanaf 5.30 uur wakker, ik zit zo in het ritme van Ryan, maar hij besluit aan het einde van de vakantie zijn ritme toch te verschuiven naar zijn NL ritme. Op naar een nieuwe zonnige dag!

Ik vraag me toch af hoeveel lezers ik heb, heb werkelijk geen idee. Ik zou het leuk vinden om onder deze blog een reactie te krijgen (dus niet op FB), zodat ik weet of het de volgende keer zin heeft om mijn verhaaltjes openbaar te gooien, als het aantal lezers minimaal is, hou ik de verhaaltjes die ik schrijf de volgende keer net zo lief prive. Alvast bedankt in ieder geval.

  • 04 September 2017 - 16:09

    Lizzy And Kids:

    Leest soms mee

  • 04 September 2017 - 16:10

    Tanja:

    Ja hoor ik lees je blogs elke dag :)

  • 04 September 2017 - 16:14

    Steven:

    Lees elke dag met plezier :-)

  • 04 September 2017 - 16:15

    Kelly:

    Ik lees trouw je blogjes! Superleuk!

    Zo'n bol heet trouwens gewoon keisimpel: een glitterbol hahah

  • 04 September 2017 - 16:15

    Kelly Segers:

    Ja hoor, ik lees ze ha ha!

  • 04 September 2017 - 21:23

    Daniëlle :

    Jaa ik lees ook mee. Vind het leuk om te lezen hoe het allemaal gaat met Ryan op vakantie.

  • 04 September 2017 - 22:15

    Daniëlle :

    Oh en dat noemen ze trouwens een sneeuwbol maar ja er zit in die van jullie geen sneeuw; )

  • 05 September 2017 - 11:53

    Sandra:

    Ik lees elke dag je blog ... ik kijk er altijd naar uit. Heel erg leuk om te lezen hoeveel plezier jullie hebben

  • 05 September 2017 - 22:05

    Anouk:

    Ik lees mee hoor!!

  • 06 September 2017 - 02:13

    Tashja:

    Ik lees mee hoor! Leuke verhalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 31348

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: