Dag 6 > Sea Aquarium, Mambo Beach (4-9) - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 6 > Sea Aquarium, Mambo Beach (4-9) - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 6 > Sea Aquarium, Mambo Beach (4-9)

Blijf op de hoogte en volg Joyce

04 September 2017 | Curaçao, Jan Thiel

Ryan wordt pas om 7.15 uur wakker. Heerlijk zou je zeggen maar ik ben al sinds half 6 wakker, Ryan heeft ervoor gezorgd dat dat mijn biologische klok is. Maar… helemaal niet erg. Geniet er zo van naar hem te kunnen kijken terwijl hij nog heerlijk in dromenland ligt, dit houd ik uren vol!

Als we zijn opgestaan volgt het bekende ochtendritueel. Na 1.5 uur gespeeld te hebben is mijn kleine draakje alweer moe. Jack komt er net uit als de kleine weer naar bedje moet, nog even snel opa knuffelen dan. Als de kleine slaapt, ga ik me gereed maken, en spullen klaarleggen om mee te nemen strakkies. We naar het ‘Sea Aquarium’ in Mambo beach. Na een heel uur is Ryan weer wakker. Fles gaat er om 10.45 uur in en om 11.10 lopen we richting de bus, die zou om 11.25 uur moeten komen. Maar aangezien ze hier op het tempo van het klimaat meegaan kan dat zomaar 15 tot 20 min later zijn. Bij de bushalte is het best druk, zoals verwacht is de bus te laat en thank god want Ryan is zijn hele luier vol aan het schijten. Ik moet meteen lache, paar dagen geleden schijt en kotst hij zichzelf in de bus helemaal vol, de keer erna schijt hij zijn luier vol net voor we willen gaan (fieuww nog in het appartement) en nu.. nu bij de bushalte. Gelukkig hebben ze hier alle tijd van de wereld, dat geeft mij voldoende tijd om nog snel een luier te verschonen. Word er steeds handiger in, de luier en doekjes meteen in een luierzak, die Jack snel in de prullebak op het resort dumpt. Als we klaar zijn duurt het nog zeker 7 min voor de bus komt. Ik had nog makkelijk 2 luiers kunnen doen. Het is vandaag echt bloedje heet met minimale wind, dus blij dat we de bus in kunnen, jaja met aico, heerlijk!

Eenmaal op Mambo Beach aangekomen zetten we onze reis voort naar het Sea Aquarium. Kopen 2 kaartjes voor 18 euro per stuk, omgerekend. Ryan mag gratis mee naar binnen. We hebben hoge verwachtingen die al snel tegen blijken te vallen. We beginnen bij de haaien, die gevoerd gaan worden. Niet heel spannend, vind de haaien ook niet zo groot. Kan natuurlijk ook niet in zo’n ondiepe bak. Dit hebben we snel gezien en lopen verder. We komen mooie tropische visjes tegen, helaas veel te weinig. Dan richting de dolfijnen, die moeizaam te zien zijn, omdat ze buiten in afgebakende zee zitten, heb wel een leuke foto’s kunnen knippen. Ze geven ook shows, maar weinig geduld daarop te wachten, zeker in die hitte met een kleine van 5,5 maand. Als we terug naar binnen lopen, komen er 2 mensen naar buiten voor het voeden van *de dieren/vissen etc. Ik haal het dagschema door elkaar en ging ervanuit dat ze flamigo’s gaan voeren. Zie alleen zwarte ‘vogels’.. snapte er geen zak van. Zeg ik heel suf, flamigo’s zijn toch niet zwart? Uh nee die zijn pink? Oke, maar wat doen we hier nu dan.. Ja vissen voeren. Zo stom haha, kon wel door de grond zakken. Mocht mee de vissen en 2 haaien voeren, met kleine visjes, maar waarschijnlijk stinken mijn handen dan weken naar dooie vis, ik heb dus vriendelijk bedankt. Laat maar zitten, jakkes. Jack staat intussen met Ryan in de schaduw. Vind het erg warm worden en we gaan naar binnen de echte Flamingo’s zoeken, die toch echt roze schijnen te zijn haha! Sukkel dat ik ben. Na ongeveer 4 x langs die beesten afgelopen te hebben, valt het ons nu pas op dat ze gewoon in het midden staan van de binnenplaats. Mooie roze is niet lelijk en daarom zijn ze waarschijnlijk niet opgevallen. Wat foto’s maken en dan ben je daar ook wel weer klaar mee. Nu nog even de schilpadden zoeken, waarvan de vraag uberhaupt is of we ze nog zien, medewerker tipt ons dat ze nog aan het zwemmen zijn, dus snel naar buiten, wat foto’s knippen en tja.. dan heb je alles al gehad. Ryan is er ook wel weer klaar mee, is ook helemaal klam geworden. We gaan er weer snel vandoor. Vonden het beide best een duur grapje en hadden er veel meer van verwacht, maar goed. Het is wat het is. Nu hopen dat we de bus nog kunnen halen. Het lijkt erop dat Ryan al honger heeft, maar lopen toch stug door in de hoop dat we de bus halen. Mocht hij dan nog honger hebben maak ik de fles in de bus wel, ben inmiddels ervaringsdeskundige. Eenmaal bij de bushalte aangekomen, is hij in slaap gevallen, en slaapt zo de hele busrit in Jacks armen, heerlijk menneke. Thuis slaapt hij nog even maar na 15 min is hij wakker. Meteen fles erin, en erna even naar de AppieHein toe, water en eten halen. We willen broodjes Shoarma maken, maar als we op zoek zijn naar pita broodjes bedenk ik me ineens dat we geen oven hebben. Dan maken we er iets anders van, krieltjes en groente erbij volstaat ook prima. En of dat smaakt.. Jack houdt Ryan bezig en ik flats het eten in elkaar, simpel maar het smaakt echt f*cking lekker.. mmmmm! Erna gaat opa weer met Ryan douche, wat inmiddels ritueel geworden is. Opzich wel fijn want thuis is het weer mijn beurt.

Na het douche gaat Ryan weer lekker slapen en Jack en ik gaan wat ontspannen. Tot ik ineens een ingeving krijg en me bedenk dat vluchten naar het caribisch gebied altijd in een driehoek vliegen en dus 1 tussenlanding hebben ergens. Wij hebben een rechtstreekse terugvlucht, wat betekend dat ons vliegtuig al ergens anders vandaan komt. FF de schiphol app checken, ja hoor! Ons vliegtuig komt vanuit Sint Maarten, daar vliegen natuurlijk geen vluchten op woensdag.

Had Tui al een bericht gestuurd maar morgen is er pas meer bekend, dus klein beetje geduld. Het maakt me op zich allemaal niet uit, wil best een dagje langer blijven, maar hoop wel snel te weten waar we aan toe zijn! Om 22 uur Ryan laatste fles geven en klaar maken voor de nacht!

  • 05 September 2017 - 18:37

    Sandra:

    Wat weer een geweldig verhaal. Ik geniet er zo van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 31413

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: