Dag 7 > Last Day, Relaxing (5-9) - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 7 > Last Day, Relaxing (5-9) - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 7 > Last Day, Relaxing (5-9)

Blijf op de hoogte en volg Joyce

05 September 2017 | Curaçao, Jan Thiel

Eerste melding komt om 4.30 uur, mama-Ryan tijd dus ik haal hem uit zijn bedje, hij slaapt lekker tot een uur of 6.45 door. Ochtend ritueel volgt, na de fles leg ik Ryan in zijn speeltentje en kijk of er al meer bekend is over de terugreis. Ik stuur Tui via Fb een nieuw bericht en krijg vrij snel reactie. Onze vlucht gaat gewoon, maar maakt voor hij naar ons komt geen tussenlanding op Sint Maarten, wellicht zijn die mensen daar vandaag al weggehaald. Langer blijven was geen straf, maar naar huis ook niet. Nu we duidelijkheid hebben, kunnen we gaan genieten van onze laatste dag. Rond 8.30 uur gaat Ryan weer naar bedje voor zijn ochtendslaapje. Jack is er net uit, we chillen tot de kleine wakker wordt en dat is pas om 10.30 uur. Rond 11 uur krijgt hij de fles en erna gaat we naar de Appie Hein, zodat we de rest van de dag echt kunnen chillen, niet geheel onbelangrijk natuurlijk, we hebben het echt zwaar hier… zwaar relaxed natuurlijk ;-) Al valt het niet mee dat we steeds een berg op moeten als we naar ons appartement willen. Ik geloof dat ik de gehele vakantie de buggy nog niet naar boven geduwd heb, dat is niet te doen joh. Ben blij dat ik mezelf naar boven weet te krijgen in die hitte haha. Maar goed, bij de AH halen we wat te drinken en weer eten voor vanavond, binnen 30 min zijn we terug. Spullen opruimen, zwemkleding aan en richting het strand. Ryans eerste ‘zwem in de zee’ momentje. Het zwembad lukte in het begin van de vakantie niet eens, daarom hebben we het opgebouwd, hottub, zwembad en nu is de volgende en laatste stap de zee. Spannend moment voor mijn kleine man, opa houdt Ryan vast en ik film. Het wonder is geschied, hij vind het leuk. Hij blijft maar spetteren, geweldig moment. We lopen verder de zee in, in de tussentijd gaat Jack wat zwemmen en heb ik Ryan vast. Eigenlijk niks bijzonders zou je zeggen, maar dit is weer zo’n intens geniet moment, samen met mijn zoon voor het eerst in de zee en waar? Ja juist, op Curaçao. De zee is mooi helder, lekker warm en er zwemmen visjes om ons heen, gewoon helemaal WAUW dus! Voor mijn gevoel voelt dit moment van intens geluk uren, maar na 10 minuten gaan we er maar weer uit, niet te lang in de zon en dat zoute water zal wel prikken aan zijn oogjes, niet dat hij huilt, maar voorkomen is beter dan genezen. In de handdoek en terug naar het resort. We willen eigenlijk door naar het zwembad, direct die zoute zooi wegspoelen, maar….

Terwijl we teruglopen (3 minuutjes) is Ryan al bij Jack in slaap gevallen. Terug naar het appartement dan maar, kan hij daar verder slapen. Na een uur is hij weer wakker, rond 14.30 uur de fles er weer in. In tussen ligt jack de chillen in de hangmat. Na de fles, tentje op de veranda en lekker even spelen. Rond 16 uur toch nog naar het zwembad. Ook dit gaat zonder problemen weer helemaal top, hij vind het heerlijk. Totdat….. hij zelf roet in het eten gooit. Hoe dan? Nou stront, heeeeel veeeeeeulll stront. Dacht deze vakantie alle opties gehad te hebben, maar niet dus. Ryan heeft opties opengehouden, klein draakje. Jack is baantjes aan het trekken terwijl ik met hem in het ondiepe badje zit. Als ik bij de handdoeken ben wikkel ik hem in, stel dat het er aan de zijkant uitkomt zit ik niet onder maar de handdoeken van Chogogo. Ik sein Jack dat ik terug ga naar het appartement, hij volgt. Altijd spannend wat ik ga aantreffen, alles zit nog in de luier.. fieuwwww. Zo’n zwemluier werkt dus echt, fijn om te weten. Nu maar in ons appartement verder chillen, want we hebben geen zin om terug te gaan, het is mooi geweest voor vandaag. Rond 17.30 uur valt Ryan als een blok in slaap. Ik ben in tussen de koffers aan het herindelen, dat beetje wat ik nog schoon heb van Ryan en mij gaat in zijn koffer en al het vieze in de mijne, heb 4 tasjes gemaakt, 1 met Ryans spullen, 1 met mijn korte broeken, shirtjes en ondergoed/sokken, hoef ik thuis niks meer te sorteren en kan ik snel beginnen met het doorwassen. Hoe efficiënter ik nu werk, hoe minder werk ik later heb. Maak de handbabages vast klaar en daarin stop ik ook de kleren voor de terugweg, die willen we op het vliegveld pas aantrekken, want een lange broek is echt veel te warm hier. Ryans luiertas helemaal opnieuw aangevuld en gecontroleerd. Morgen alleen de voeding er nog in. In tussen heeft Jack rond 18.30 uur het eten klaar, Chickentonight met rijst, Mmmmmm heerlijk. Erna snel ruimen en fles maken, zodat die er om 19 uur in kan. Na de fles lekker douche met opa, even wakker houden, spelen, knuffelen en rond 21 uur terug naar bedje. Ik moet rond 23 uur nog een voeding geven, kan deze weglaten, maar dat durf ik nog niet zo goed. Hij vraagt al meer en sneller met de hitte en voor die laatste dag maakt dat ook nog weinig uit. Rest van de avond verder relaxen, beetje blogge en nog wat ruimen.

Eigenlijk hebben we niet super veel ondernomen in die zin, dat we niet veel van het eiland gezien hebben. Maar ik je wel zeggen dat ieder uitje, en of dat nu naar de supermarkt, het strand of met de bus weg is, met een baby van nog geen 6 maanden al een hele excursie op zich is. Je weet nooit wat je te wachten staat, ik heb serieus op alle plekken stront gezien, als ik er nu aan terug denk kan ik er echt om lache. Ryan zit vol verrassingen. Hij laat nu ook al duidelijk merken wat hij wel en niet wil. Net zoals van de week, kreeg meneer honger in de bus, en geloof me, als hij wil eten, zorg dat je z.s.m. zijn flesje klaar hebt want hij gooit me er toch wat stemgeluid uit en dat is niet mals, de hele bus, het vliegtuig, werkelijk iedereen kijkt je aan, alsof je je kind wat aangedaan hebt. Dus… dan komt de uitdaging, flesje maken in een rijdende bus a 80 km per uur met een thermoskan kokend water, flesje koud water en de voeding, terwijl je lekker meeslingerd van links naar rechts. Heb geen seconde gedacht Neeeee ik kan geen flesje maken op deze manier, tuurlijk kan dat wel. Niks is onmogelijk zolang het tegendeel niet bewezen is hoor. Met wat logisch, helder en praktisch denkwerk kom je al een heel end. Ben hier en daar ook wel wat vergeten, maar die dingen lossen zichzelf wel op. Stom natuurlijk om zonder luierdoekjes weg te gaan, maar eeeej, ze hebben hier ook winkels, tadaaaaa opgelost. Zolang ik zijn voeding en flesje niet vergeet komt alles goed!

Morgen alweer richting huis, poh… wat is de tijd gevlogen zeg. Als ik thuis ben volgt er nog 1 blog van de terugreis. Voor mijn trouwe lezers, alvast bedankt. Ik schrijf graag en het is dan ook leuk te horen dat dit ook gelezen wordt. Wil toch wel zeggen dat het enigszins boeit. Voor nu kap ik ermee, want word helemaal lek gestoken, dat is overigens het enige minpuntje deze vakantie, ben heel hard aan het denken, maar heb geen idee hoe ik daar iets positiefs van zou moeten maken? Mijn benen zie er echt niet uit, staan helemaal vol muggen bulten. Maar.. scheelt natuurlijk dat ik niet op de versier tour hoeft, want heb mijn prinsje al gevonden.. nou Voilà, C’est very Positief he?

  • 06 September 2017 - 07:22

    Sandra:

    Wat geweldig ... eerste x in zee!!

  • 06 September 2017 - 07:53

    Iris:

    Goede terugreis alvast!

  • 06 September 2017 - 08:04

    Henriëtte Meulenbroeks:

    Wat een heerlijk moment, zo samen met Ryan in zee. Goede reis terug!

  • 06 September 2017 - 08:12

    Steven:

    Leuk om te lezen weer :-) Goede reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 1069
Totaal aantal bezoekers 31414

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: