Dag 3 > Mambo Beach (1-9) - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 3 > Mambo Beach (1-9) - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 3 > Mambo Beach (1-9)

Blijf op de hoogte en volg Joyce

01 September 2017 | Curaçao, Jan Thiel

Om 6.30 uur begint de dag, zelfde ritueel als gisteren, Ryan in zijn tentje en ik de fles maken. Meneer heeft allang gezien dat k met de fles bezig ben en is nog ongeduldiger als gisteren. Als de fles klaar is meteen erin. Jack komt er ook al uit om 6.45 uur. Ik wil de ochtenden echt een beetje hetzelfde ritueel aanhouden. Dus tot en met zijn ochtendslaapje in het appartement blijven. Er komt al veel op hem af en zo kan ik enigszins nog wat ritme creëren., merk dat hij dat ook nodig heeft, na het flesje lekker even knuffelen en spelen en rond 8.15 uur weer lekker naar bedje. Dit gaat zonder problemen gelukkig. Hij valt binnen een paar minuten heerlijk in slaap. Rond 10 uur wordt hij vrolijk wakker. Inmiddels heb ik alle spullen al gepakt en gaan we direct richting het zwembad. Helaas niet van lange duur, want Ryan maakt heel duidelijk kenbaar dat hij hier niet van gediend is, zodra zijn voeten het koude water raken, komt me er toch een gekrijs uit. Ik maar denken dat hij geen zee mens is, maar hij heeft gewoon een hekel aan dat koude water, klein draakje dat het is. Ik probeer hem wel wat af te koelen door op de rand van het zwembad wat van het water over zijn lichaam te smeren. De mensen vinden hem er allemaal schattig uitzien met zijn broekje en hoedje, tot zijn keelgeluid opengaat. Gelukkig komt er wel een heel schattig meisje op me af en zegt, ik wil wel met hem spelen, hij is leuk! Ahhhh zo lief, *Smelt. Wat een schattig ding. Gelukkig kan er bij Ryan nog een lachje vanaf.. tot dat hij echt verveeld raakt en niks meer goed is.. Oh nee als dit maar niet weer zo’n dag is, het zal vast etenstijd zijn, snel terug naar het appartement, dat aan de overkant ligt, ideaal. Jack zwemt nog even door, ik laat Ryan even in de buggy, wat hij helemaal niet leuk vind. Kan ik de fles even maken. Als die klaar is, meteen erin en voila! Weer tevreden, Fieuwwww! Erna blijft hij maar lache, heerlijk kereltje weer, om op te vreten. Maar goed wat nu? Zwemmen is (nog)niet zo’n succes, probeer ik later nog wel. Ga niet de hele middag in het appartement zitten. Het lijkt me wel wat om naar Mambo Beach te gaan, ben daar nog nooit eerder geweest en zijn we er even uit. Jack vind alles prima, als ik overlegd heb en terugkomt zie ik dat Ryan in zijn speeltentje in slaap gevallen is. Laat hem mooi liggen, anders wordt die dadelijk wakker. Ik ga bij de receptie buskaartjes halen en overzicht van de bustijden. Intussen alles klaarzetten en hopen dat Ryan voor 14 uur wakker wordt, aangezien de bus maar 1 keer per uur rijd. Heb luiers, extra kleren, billendoekjes, zakjes , flesje, 1 voeding, koud water en thermoskan kokend water. Om 13.30 uur wordt hij wakker, mooi op tijd. Om 13.50 uur zitten we klaar bij de bushalte. De bus komt vervolgens pas om 14.10 uur opdagen, ze hebben tijd zat hier, maar dat straalt er ook wel vanaf. Ryan kijkt zijn ogen uit, hij vind het helemaal geweldig, tot er een lading kots uitkomt over Jack zijn hand en broek heen. Spuugdoekje ligt onderin de buggy die ingeklapt is.. Dan maar luierdoekjes om alles schoon te maken. Erna is hij meteen weer vrolijk… totdat… ik aan de zijkant van zijn korte broekje poep zie… nee he, serieus kerel? We zitten nog zeker 10 min in de bus, ik leg onder zijn broek een plastic zakje want hij zit bij Jack op schoot en straks zit alles onder de stront. Als we aankomen bij Mambo Beach meteen buggy uitklappen en daarop verschonen, heerlijk in de buitenlucht. Dikke schijt (letterlijk) aan alle mensen die toevallig net bij die bushalte moeten zijn, mijn kind zit in de stront, dat is zielig. Laat ik nu net geen verschoningsmatje bij hebben, dan maar zo op de buggy verschonen. Er valt nu natuurlijk wel te raden daar daar ook stront op gekomen is, maar goed lang leven de luierdoekjes. Als meneer en de buggy weer helemaal schoon is, dumpen we zijn luier nog even in een prullebak en zetten we onze reis voort! Hehe Finally, Mambo Beach..

Ik krijg meteen zo’n wauw gevoel hier. Ben wel eerder op Curacao geweest, maar Mambo heb ik toen overgeslagen. Meer winkels, eettentjes, groter strand. Misschien als ik dit geweten had was in naar Mambo gegaan, maar… des te meer een reden om over een jaar of 2 met 2 kindjes terug te gaan. Het gaat allemaal prima, dus zeker wel voor herhaling vatbaar. We lopen heerlijk wat rond, gaan mee en dan een winkeltje binnen, meteen wat afkoelen in de airco, dan weer wat te drinken scoren en weer lopen. We lopen richting een duik en snorkelschool. Aan de andere kant zien we ineens het Sea Aquarium, dat had Jack in een boekje gezien. Ik ga direct wat informatie halen, 18 euro entree en we hebben een dagschema meegekregen. Ziet er leuk uit en heel goed te doen met Ryan. Dit staat nu voor maandag op de planning, want morgen willen we naar Willemstad en zondag rijden de bussen minder dus dan willen we bij het resort blijven. Toen Jack en ik naar Tenerife gingen wist ik van te voren precies al wat ik wilde zien. Nu heb ik alles opengelaten. Neem tenslotte toch een ukkie van 5 maanden mee en daar moet ik mijn vakantie op aanpassen. We zijn dus blanco vertrokken en kijken vanuit hier wat mogelijk is. We willen wel iets zien, maar ook niet het onderste uit de kan. Het lijkt erop dat we een mooie middenweg gevonden hebben op deze manier. We genieten al van dit simpele uitje en wat willen we nog meer? Inmiddels begint Ryan honger te krijgen. Meteen proef op de som, heb een voeding meegenomen, zijn flesje, een flesje spa blauw en thermoskan met warm water. We zien een heel mooi stukje strand met een picknick tafel, ideaal om de fles te geven onder de palmbomen. Ik vermoed al dat we op een stukje privé strand zitten want het is echt geweldig mooi, maar dikke schijt, ze sturen ons vast niet weg met een baby die eten krijgt. En ja hoor, nog geen 10 min later komt een meneer ons vertellen dat we op het privé strand van dat hotel zitten. Oh nee echt waar? Dat wisten we niet, maar mijn zoontje moet echt even eten. Vooruit voor deze keer dan, als hij leeg is moet u wel meteen weg. Uiteraard doen we dat, dank u wel ;-). Goed opgelost, wat heerlijk om hier even lekker bij te komen. Als de fles leeg is gaan we weer richting de bus, maak in tussen Ryans hoofdje, beentjes en armpjes wat nat, want het is echt warm buiten en hij moet wel wat afgekoeld worden. Geef bij zijn flesjes voeding ook 10 cc extra zodat hij wat meer vocht binnen krijgt, bied ook flesjes water aan, maar daar heeft hij het nog niet zo op.

Eenmaal bij de bus aangekomen, moeten we nog 10 minuutjes wachten, wat reuze meevalt. We wilde vanavond eigenlijk pizza eten op de Jan Thiel, maar als we in de bus zitten valt de kleine direct in slaap, hij is kapot. We wijzigen onze plannen en schieten even snel de AH in om wat eten te halen zodat we in ons appartement wat pasta kunnen maken. Wat overigens ook prima smaakt, zelfde als thuis ;-) dus niks te klagen. Die pizza komt later wel. Jack houdt Ryan bezig en ik maak de Pasta klaar. Ryan kijkt heel zielig naar ons eten, hij wil ook! Germmm, maar wil ik hem echt nog niet geven. We hebben nog bananen, die geef ik hem en hij is helemaal blij. Als de banaan op is, mag hij weer even douche en rond 19.30 uur weer flesje erin. Ik besluit hem erna niet meer wakker te maken in de hoop dat we het redden tot morgenvroeg. Rond 22 uur gaan wij ook weer naar bedje, kleine slaapt nog heerlijk.. tot…. 2.30 uur.. Rond die tijd schiet hij toch steeds wakker, ik pak hem weer bij me. Nacht weer wat onrustig, om 6.15 uur vind Ryan dat het tijd is om op te staan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 896
Totaal aantal bezoekers 31346

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: