Dag 2 > Lamdag (31-08) - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 2 > Lamdag (31-08) - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 2 > Lamdag (31-08)

Blijf op de hoogte en volg Joyce

31 Augustus 2017 | Curaçao, Jan Thiel

En dan begint dag 2 om 5.30 uur. Ik leg meneer in zijn speeltentje, kan ik mooi op mijn gemak zijn flesje maken. Hier moet ik water opwarmen in een pannetje want heb geen waterkoker en magnetron. We zitten in een Time to Smile appartment, waar je alle gemakken van thuis ervaart zeggen ze dan. Oke, we mogen niet klagen, maar even serieus, wie heeft er nu geen waterkoker? Niemand kookt toch nog water in een pannetje? Maar goed, deze week dus wel. Als zijn flesje klaar is, meteen erin want meneer is een stuk ongeduld, na het flesje even lekker knuffelen en erna mag hij weer even lekker spelen in zijn Baby Luxe tentje die ik inmiddels op het balkon gezet heb. Jack komt er ook al uit om 7 uur. Rond 7.30 uur gaat de kleine weer naar bed voor zijn ochtendslaapje, hij valt goed in slaap voor zo’n 30 minuutjes. Hij is weer klaarwakker, dat gaan we dus mooi even niet doen he! Ik pak hem op, om samen even op mijn bedje te gaan liggen, laten we eerlijk wezen, dat ligt natuurlijk heerlijk. We vallen samen in slaap, om 10 uur worden we weer wakker. Jack ligt buiten in de hangmat te chillen. Nog tijd om even te spelen en rond 10.30 uur volgende flesje erin. Erna gaan we richting het Jan Thiel strand. Wil Ryan kennis laten maken met de zee. Jack houd hem vast zodat ik een foto kan maken, maar meteen al geen succes. Denk dat het water te koud is, want zijn keelgat gaat direct open, hij vind het helemaal niks. Ik doe voor vandaag geen moeite meer. Erna wil ik wat foto’s knippen maar binnen 3 sec regent het pijpenstelen. Ik vlucht snel met Ryan onder een parasol, Jack komt erachteraan gewaggelt, die ziet er helemaal uit als een verzopen kat, de buggy trouwens ook. Na ongeveer 15 minuten is de ergste regen voorbij en klaar het weer op. We maken een rondje Jan Thiel. Ben je ook zo klaar mee, want zo groot is het niet. We komen nog een Leguaan tegen, blijven echt stoere beesten, meteen even een foto knippen. Ik kan lekker dichtbij komen want dat stomme beest blijft gewoon zitten. Als we weer teruglopen, mis ik een stukje uit mijn geheugen zoals het was 4 jaar geleden, ik kan het niet helemaal plaatsen en het restaurant waar we toen gegeten hebben, kan ik er niet meer uit halen. Ik loop naar een beach restaurant in de veronderstelling dat dit hetzelfde restaurant als 4 jaar geleden was, en vraag heel suf of er veel veranderd is de laatste jaren omdat ik het niet helemaal meer herken, jaaaa beamen ze ook nog. Oke, mooi.. en hebben jullie dan ook pizza op de kaart.. Nee die hebben we niet, mmm zeker van de kaart gehaald, jammer want vond die pizza toen echt zo lekker! Ze hebben veelal mixed grills. Ook goed, geef aan dat ze ons vast nog wel een keer zullen zien deze vakantie. Ik krijg het beeld van nu niet 1 met mijn geheugen, ik zie iets over het hoofd? Maar wat, ik wandel achter Jack aan die de buggy duwt. En hij wandelt zo naar het stuk dat ik uit mijn ‘geheugen’ kwijt was… eeeeeejjjj…. Het zit er nog wel! Precies zoals ik het mij herinner. Nou nu we er toch zijn, meteen maar even een drankje nemen, ik vraag of ik de dinerkaart mag zien. En wat zie ik > Pizza, mmmmmm! Die gaan we zeker nog een keer eten deze vakantie. We nemen een drankje en rond 12.30 uur wordt Ryan weer huilerig, even betalen en snel wat mooie kiekjes knippen bij de blauwe zee. Eenmaal in het appartement kan Ryan de slaap moeilijk pakken, steeds als hij wegdoezelt wordt hij weer wakker. Ik kruip er maar weer bij, hij is vandaag toch wat uit zijn doen, nieuwe omgeving, toch tijdverschil? Geen idee, maar hij heeft zijn mamsie nodig. In tussen gaat Jack naar het zwembad toe. Ik geef de fles weer in de hoop dat hij erna de slaap kan pakken. Kruip weer even terug met hem maar het wil echt niet lukken, dan maar naar de AH met zijn 3e. Misschien valt hij dan in slaap? Leuk bedacht, maar nee… veel te interessant wat er allemaal te zien is. We besluiten zelf wat eten in elkaar te knutselen, zodat Ryan ook even wat rust heeft. Rond etenstijd valt hij dan toch in slaap. Wij maken broodjes hamburger, best goed te doen zelf wat eten koken op vakantie, en smaakt nog goed ook! Rond 20.15 uur slaapt Ryan nog steeds, ik ga vanacht echt in de problemen komen. Ik haal hem uit bedje voor een Douche, want dat heb je hier echt wel iedere dag nodig en een laatste fles, rond 21 uur gaat hij weer terug. Jack en ik kakken ook al in en liggen er voor 22 uur nog in. Binnen paar minuten ben ik in een diepe slaap. Helaas is deze nacht erg onrustig voor Ryan, rond 2 uur is hij weer klaar wakker.. Wellicht toch het tijdverschil, want normaal wordt hij thuis rond 8 uur wakker. Fijn zo’n biologische klok! Deze nacht heeft hij ook meerdere keren gehuid, enige wat ik kan doen is troosten. Uiteindelijk wel zijn eerste voeding pas rond 6.30 uur, dus toch weer een uur later als gisteren.

Ik sta trouwens helemaal vol muggenbulten, voor Ryan had ik speciaal muggenspul gekocht omdat hij nog geen Deet mag. Hij heeft 1 muggenbult, mijn benen en armen staan al goed vol terwijl we zelfs klamboes hebben.. Ik pak Ryans muggenspul om mezelf in te smeren, als ik klaar ben, ben ik een wandelend Citronella kaarsje, maar goed dat je met een kleine ruimdenkender bent als alleen, want voor mezelf zou ik dat spul echt nooit kopen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 31359

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: