Dag 12 tm 14 > Seminyak, Bali (13 tm 15 okt) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 12 tm 14 > Seminyak, Bali (13 tm 15 okt) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 12 tm 14 > Seminyak, Bali (13 tm 15 okt)

Door: Joyci3j

Blijf op de hoogte en volg Joyce

15 Oktober 2015 | Indonesië, Seminyak

Dag 12 >> Seminyak, Bali (13 okt)

Onze wekker gaat om 8 uur. Rond half 9 gaan we ontbijten. Hebben we na 12 zware dagen eindelijk onze rust, is papa niet lekker, zonde zo een afsluiting, maar ja die dingen gebeuren. Na het ontbijt moeten we om 9 uur in de lobby zijn voor een informatie bijeenkomst vanuit Fox. We krijgen het e.e.a. over Bali uitgelegd en eventuele excursies die we kunnen boeken. Snorkelen lijkt me wel leuk. Alleen dat zijn hele lange excursie dagen van 8 tot 20 uur. Op een boot, in de volle zon snorkelen, vrijdag vliegen we weer terug en dan een papa die zich niet fit voelt. We besluiten maar geen excursies te boeken. Beter rusten we uit. Na alle info gaan we terug naar de kamer. Ik ga er even in mijn eentje op uit, kan papa wat relaxen. In de lobby tref ik Ineke en Maarten die ook wat wilde gaan winkelen. Ik ga even met hun mee. Na 45 minuten heb ik het wel weer gezien, hun shoppen verder en ik loop in men eentje terug richting het hotel. Eenmaal bij het hotel zorg ik nog even voor wat beeldmateriaal op men camera, kunnen we NL laten zien hoe ons hotelletje erbij ligt. Neem nog even een kijkje bij het strand en ga terug naar de kamer. We komen erachter dat we geen e-tickets meer hebben, deze hebben we op de heenweg in het vliegtuig laten liggen. Ik ga dus even richting de receptie, gebruik maken van de pc, om de tickets opnieuw uit te printen. Na 15 minuten is dat ook weer geregeld. De rest van de middag relaxen we verder. Om 19 uur hebben we in de lobby afgesproken om met Ineke en Maarten te gaan eten. We vinden langs het strand een restaurantje waar we gaan zitten. Op het strand staat een live bandje muziek te maken, erg gezellig. Wij bestellen beide loempia met kip en groente, Maarten nasi met eend en Ineke nasi met kip. Hoef zelf ook niet zwaar te tafelen en rijst heb ik wel even genoeg gezien. Tijdens het eten komt er een verkoper langs die wensballonnen verkoopt. Das mooi, wil zo een ding al 10 maanden hebben. Na het eten helpt de verkoper me om de wensballon aan te maken. We staan achter het live bandje op het strand, het is pik donker. Vind dit een erg bijzonder moment, Ineke knipt wat foto’s. Als de ballon de lucht in gaat is het even spannend omdat hij steeds naar beneden dreigt te komen en het lijkt alsof hij een landing in de zee maakt, we houden onze adem in, maar dan uiteindelijk gaat de ballon toch omhoog. Wat mooi om te zien, daar sta ik dan, te genieten op het strand van Bali. Het enige wat ik daarvoor nodig heb is een wensballon. Wat ik heb gewenst? Gezondheid en geluk voor mijn lieve familie en mijn lieve vriend(inn)en. Lekker cliché misschien, maar gezondheid is voor mij een belangrijk element om gelukkig te kunnen zijn. De rest van de elementjes zal iedereen zelf moeten toevoegen. Ook wens ik, dat als er een hiernamaals is, mama en overledenen van familie en vrienden daar gelukkig zijn, zonder pijn, oorlogen, ruzies en ziektes. Ook hoop ik dat mama van bovenaf mijn reizen heeft kunnen meemaken. Misschien had ik bij naderinzien 4 wensballonnen nodig of 5, want stiekem wenste ik ook nog, dat ik hoop dat papa morgen weer helemaal fit is.

Na het eten drinken we bij de bar achter ons hotel nog een drankje en rond 21.30 uur gaan we weer richting de kamer. Papa in bed met wat pijnstilling en ik, ik neem een lekkere douche en vermaak me met ‘Cut the Roop 2’. Stom rot spel eigenlijk. Werkt een beetje verslavend. Hopen op een betere dag morgen.


Dag 13 >> Seminyak, Bali (14 okt)

De wekker gaat rond 8.30 uur. Ontbijt is tot 10 uur, maar kunnen we wat rustig aan doen. Papa heeft erg lang geslapen. Ik een uurtje of 8. Voldoende dus. Papa nog steeds niet fit, maar wel iets beter als gisteren. Rond 9.15 uur gaan we ontbijten. Erna gaan we even uitwaaien op een strandbedje. Ook vandaag houden we ons gemak in het hotel. Iets anders waren we sowieso niet van plan deze 3 rustdagen. ’s Middags doen we nog even lekker een middag slaapje. Je word zo sloom van die warmte hier, net zo benauwd als in Nederland. Papa blijft relaxen in het hotel en ik ga lekker even alleen op pad later in de middag. Geen idee waar ik heen wandel, maar als je 4 keer links afgaat moet je vanzelf weer op de plek van vertrek uitkomen, zo ingewikkeld kan het dus niet zijn. Zijn best lange winkel straten, maar erg verassend zijn ze niet. In ieder winkeltje verkopen ze dezelfde troep. Na zo een 4 km ongeveer kom ik weer bij het hotel uit. Op het balkon lekker even relaxen en genieten van de zonsondergang. Rond een uurtje of 7 gaan we weer bij de Italiaan zitten waar we 2 dagen geleden ook zaten. Tijdens het eten komen Maarten en Ineke nog even gedag zeggen, zijn net terug van een excursie. Kletsen even wat en dan gaan zij ook weer verder. Papa en ik blijven weer tot een uurtje of 21.30 hangen, erna even verzorgen, nog meer relaxen en pitten.


Dag 14 >> Last day @ Bali (15 okt)

Rond 8.30 uur gaat onze wekker weer voor het ontbijt. Papa voelt zich nog niet helemaal goed, maar op dit moment even oke genoeg om van het hotel weg te kunnen. Toch nog even samen genieten deze laatste dag. Na het ontbijt gaan we een strandwandeling maken. Het waait erg hard, de zon schijnt volop, golven zijn hoog en ik loop lekker met mijn blote voeten door het natte zand, heerlijk genieten dit. We kijken een beetje naar de surfers, die proberen zich staande te houden in de golven van soms wel zo een 3 meter hoog. Knap staaltje werk. We zien veel mensen die hun honden lekker in de zee laten zwemmen, ik word blij als ik hierna kijk. Op Java zag je amper honden, zag je ze wel zaten ze in kooien of waren ze ondervoed en dat niet alleen. Volgens mij eten ze daar ook hond. De honden die we nu tegenkomen zijn allemaal gezond, vol leven en hebben zo te zien een goed thuis. Net zoals in Nederland zijn honden hier huisdieren. Weet niet wat er op Bali in het binnenland gebeurd, en dat wil ik ook lekker zo houden. Na de strandwandeling, lopen we op de terugweg door een winkelstraatje, net zoals gisteren niks bijzonders. Rond een uur of 13 zijn we weer op de kamer. Even relaxen en rond 14 uur gaan we aan het zwembad liggen. Hebben we deze vakantie nog niet gedaan. Lekker onder de bomen ter verkoeling. Ik test meteen men nieuwe camera uit in het water, die hoort namelijk waterdicht te zijn. Ben goed verzekerd, dus waarom ook niet. En ja.. ik ben zo slim geweest om het film materiaal wat ik al heb, over te zetten op mijn laptop. Je weet nooit natuurlijk. Ik kom er al snel achter dat de waterdichtheid gegarandeerd is, want als ik uit het water kom doet de camera het nog steeds perfect. Papa en ik kletsen over van alles en nog wat, zo gaat de dag wel snel voorbij. Rond 17.30 uur terug naar de kamer, papa wil zijn fototoestel halen, kunnen we nog wat foto’s op het strand maken van de zonsondergang. Het is prachtig om de zonsondergang te zien en dat zo op onze laatste avond. De lucht heeft allerlei kleuren en binnen 5 minuten zie je de zon onder de aardbol verdwijnen. Daar sta je dan met je pa te genieten. Die overige tientallen kijkers moeten we even wegdenken. Erna weer terug naar de kamer, verder waarmee ik bezig was, koffer inladen. Rond 20 uur lopen we toch maar naar de Italiaan waar we 2 keer eerder ook waren. Snel wat eten en terug naar de kamer. Nu kunnen we ons opmaken voor de laatste nacht in Indonesië. We moeten morgen om 12 uur uitchecken, om 17 uur worden we opgehaald en vervolgens vliegen we om 20 uur vanuit Denpasar naar Jakarta (Java) in zo een 2 uur, dus we landen daar om 22 uur, maar omdat het hier op Bali een uur later is, gaat voor ons de klok een uur terug op Java. Op Java moeten we overstappen, de volgende vlucht gaat om 23 uur, dus we hebben 2 uurtjes. Koffers worden omgecheckt, hoeven we dus niks aan te doen. Als alles volgens plan verloopt landen we zaterdag ochtend 17 okt. om 8.35 uur op Amsterdam na een vlucht van 14 uur. Lange reisdag dus, alles bij elkaar zo een 24 uur. Je moet er iets voor over hebben als je de wereld wil zien. De wereld komt tenslotte niet naar jou…..

Laatste groet uit het zonnige Indonesië....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 31428

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: