Dag 5 >> Bandung – Wonosobo (6 okt) - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 5 >> Bandung – Wonosobo (6 okt) - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 5 >> Bandung – Wonosobo (6 okt)

Door: Joyci3j

Blijf op de hoogte en volg Joyce

06 Oktober 2015 | Indonesië, Wonosobo

Dag 5 >> Bandung – Wonosobo (6 okt)

Wake-up call om 6 uur. Om 6.30 uur ontbijten, want om 7.15 uur brengen taxi busjes ons naar het trein station van Bandung, daar nemen we de trein naar Kroya, dit ritje zal 5 uur duren. In Kroya wacht de bus ons op die gisteren avond al vooruit gegaan is, vanuit Kroya zullen we binnen 3.5 uur met de bus naar Wonosobo gebracht worden. In de tussentijd heeft de reisleider de kaartjes al gekocht. Ik ben de omgeving in mij op aan het nemen, maak wat foto’s en filmpjes. Dan zie ik dat iedereen de eerste trein in gaat, ik natuurlijk weer als laatste volg de rest, maar wat schetst mijn verbazing, we gaan een wagon in en aan de andere kant er weer uit, want tja, hoe kom je anders op het volgend perron? Dat ik dat niet eerder begrepen heb. Deze handeling herhalen we 3 keer tot we op het laatste perron zijn. Op dat perron nemen we vervolgens het laatste treinstel. Nu nog 15 minuten wachten voor we vertekken. Als de trein vertrokken is zien we al snel mooie landschappen, snel voor de raam om kiekjes te schieten. Na een uur lijkt alles hetzelfde, ik word moe. Vannacht niet al te best geslapen want die hamburger en friet lagen te zwaar op mijn maag, waardoor ik heel de nacht misselijk was en nu nog alles een beetje overhoop ligt. Beter houd ik het gewoon bij rijst. Na een uur heeft de trein de eerste stop, we hebben zo een 7 minuten om even snel te plassen en dan vertrekt de trein weer. Ik moet eigenlijk niet, maar ga uit voorzorg want de wc in de trein is om van over je nek te gaan. Als de trein weer verder rijdt neem ik 2 plaatsen voor mezelf en ga er even bij liggen. Al snel val ik dus in slaap. 1.5 uur later schiet ik wakker. Dat was even fijn en ik blijk verders niks gemist te hebben. Inmiddels is het 12.30 uur. De lunch wordt gebracht. In bakjes brengen ze nasi, ei, kippenpoot en wat rauw korst. Ik had vanuit het ontbijt van alles meegenomen. 2 andere reisgenoten hoeven dit ook niet, dus voel me gelukkig wel begrepen, terwijl de rest smult deel ik mijn kip en kroeppoek uit. Zonde om weg te gooien. Rond 13.35 uur komen we aan op het station van Kroya. Even een plasje doen en there it is.. ik moet eraan geloven, de wc heeft geen pot maar een gat in de grond, daarnaast staat een bak met water die je moet gebruiken om door te spoelen. Het stinkt er en de hele vloer is nat, dus behoorlijk wat vrouwen hebben verkeerd gemikt! Gelukkig gaat alles goed. Ik ga weer als een van de laatste richting de bus. Dan begint de rit. Dit gedeelte van Java oogt al meteen een stuk groener. Mooi om te zien. Onderweg stoppen we bij rijstvelden. Als we daar aan komen blijkt het al te lang te droog, geen rijst dus. Als de rijst oogst niet lukt zullen de boeren toch geld moeten verdienen. Dit doen ze door zelf bakstenen te maken en je raad het al, dat waren ze dus aan het doen. Veel interessanter. Na de gebruikelijke foto en film routine rijden we weer verder. Wat opvalt is dat ze op deze wegen niet zo snel, ze met zijn 4 of 5 op een scooter zitten en ze nemen complete inboedels mee, matrassen, kasten, tafels of stoelen. We zagen zelfs een scooter en die had tientallen scooterbanden bij zich. Echt hilarisch. Na weer zo een half uur rijden maken we even een foto stop. Kan het zo niet uitleggen maar het beeld is prachtig, de foto’s zullen het nog wel uitwijzen. 45 minuten later komen we aan bij ons 3e hotel. Het Kresna Wonosobo Hotel, omgeven door moskee’s. Wat ik nog even kwijt wil over de stad Wonosobo > Ik baal, we komen laat in de middag hier aan en moeten om morgen om 4.30 uur alweer op, dat is nog geen 12 uur later. Hierdoor is er geen tijd om deze stad te verkennen. We zijn er met de bus doorheen gereden en werd meteen enthousiast, hoorde later van papa dat Wonosobo uitgeroepen is tot de schoonste stad van midden Java. Tja nu snap ik wel waarom ik zo enthousiast ben geworden. Hoe dan ook, ik baal! Had hier graag wat vrije tijd gehad, maar morgen een hele drukke dag. Het hotel heeft een oud karakter en is omgeven door moskee’s. We krijgen een warm welkom, heerlijke fruit drankjes en voor het hotel staat een bord met ‘Welkom to Kresna Hotel, Fox Vakanties’. Inchecken gaat weer snel zoals gewoonlijk. De kamer ziet er wat oud uit, heeft in plaats van ramen houten planken, geen airco, bedden zijn verschrikkelijk hard. Toen papa rond 18.45 uur naar beneden ging en ik even alleen was, begonnen de moskee's te loeien. Verschrikkelijk allemaal zou je denken, maar vind het geweldig. Vind het hotel wat spookachtig overkomen door het interieur, maar dat maakt het juist ook weer mooi, de oudheid, het karakter en die afschuwelijke houten ramen maken het helemaal af. Het vorig hotel was super lux, omgeven door palmbomen. Maar hier waan je je echt tussen de lokale bevolking en als ze vanuit de moskee beginnen te bidden waan je je echt in Indonesië. Het eten bestaat uit een buffet. Heeft de reisleider geregeld. Heb heerlijk zitten kletsen met Maarten (lieve oude man) en papa over van alles en nog wat. Maarten woont met zijn vrouw in Zweden, 22 jaar geleden verhuisd. Vanmiddag had hij problemen met pinnen. Blijkbaar ligt dit aan het Zweedse pasje. Hij geeft aan dat ze daardoor niet met de excursie naar de Bromo vulkaan meekunnen. Zonde natuurlijk. Ik stel voor om te helpen. Als hij geld overboekt naar mijn rekening zal ik het geld pinnen. Ze zijn me beide heel dankbaar. Nog geen uur later staat het geld erop, dus morgen even het geld pinnen voor deze lieve mensen. Na het eten nog even proberen op Wifi te komen, dit hotel heeft maar 1 ruimte waar wifi beschikbaar is. In die ruimte zitten al wat mensen, maar 1 jonge man heeft met 5 apparaten verbinding gemaakt, 2 tabs, 2 telefoons en 1 camera met internet. Het wordt al laat dus kan niet wachten want de wekker gaat te vroeg. Half 10 verschijnt papa ook weer terug op de kamer. Hij heeft 3G internet en krijgt allemaal apps in de groepsapp. Ik had vanmiddag in de trein voor 10 euro even 10 MB internet gekocht bij Tmobile. Kun je best lang mee doen zolang je niet op FB gaat, maar ik moest zo nodig inchecken bij dit hotel, dus was al men datalimiet in nog geen minuut kwijt. Maar om even terug te komen op die groepsapp, ik had dus verteld dat we in ons nieuwe hotel waren aangekomen, maar ook daar had ik gezegd dat er geen ramen in zitten, maar dat ze van hout zijn. Papa krijgt nu meer reacties op de groepsapp, hij zegt dat ze in NL nu denken dat we in een of andere bunker zitten (hierbij worden handgebaren gemaakt). Ik krijg spontaan de slappe lach, vooral op de droge manier hoe die het uitspreekt. Dus ik wil mezelf even herstellen, de kozijnen zijn van hout en in het midden zit geen glas maar een of ander netje wat het ongedierte buitenhoud. Het is nu 22 uur hier. Over 6.5 uur gaat de wekker. Heb op de recensies gelezen dat ze om 3.30 uur gaan bidden, dus dat maakt onze nacht nog korter.

Doei Doei..

  • 07 Oktober 2015 - 14:27

    Marjan Geerts:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en ik lees jullie verslagen trouw, had wel wat meer foto,s al verwacht leon, maar ik wacht geduldig af.

    Ik wens jullie verder veel plezier en een verdre goede reis, geniet ervan.

  • 07 Oktober 2015 - 14:29

    Joyce :

    Ha Marjan,

    Foto's uploaden werkt bijna niet. Als je wil kan k wat fotos via WhatsApp sturen.


  • 07 Oktober 2015 - 20:01

    Ruud En Yvonne :

    Gewoon filmen en foto's maken kunnen we na jullie vakantie gezellig avondje maken is dat een optie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 31439

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: