Dag 11 >> Van Java (Kalibaru) naar Bali (Seminyak) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 11 >> Van Java (Kalibaru) naar Bali (Seminyak) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 11 >> Van Java (Kalibaru) naar Bali (Seminyak)

Blijf op de hoogte en volg Joyce

12 Oktober 2015 | Indonesië, Seminyak

Dag 11 >> Van Java (Kalibaru) naar Bali (Seminyak) 12 okt.

Om 1 uur schiet ik al wakker. Lig net 3 uur in bed. Mijn buikje doet een beetje pijn, ander voedsel zorgt er toch voor dat alles een beetje overhoop ligt. Rond een uur of 2 val ik weer in slaap, en om 3 uur ben ik weer wakker. Vanaf dat moment blijf ik de moskee(s) op de achtergrond horen. Om 5 uur moeten we eruit. Vorige nacht overgeslagen en nu kom ik niet verder als 4 uur slapen. Bijna niet te doen maar we moeten door en ik vind het nog steeds zo de moeite waard. Dus…. Om 5 uur gaan de wekkers van mij en papa tegelijk af, 5 minuten later volgt niet de wake-up call zoals afgelopen dagen maar de wake-up knock knock, ze staan dus letterlijk voor onze deur. Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Als we beide verzorgd zijn en de koffers weer voor de deur hebben staan gaan we rond 5.45 uur ontbijten. Krijg er even niet meer in als een half geroosterde boterham, papa neemt weer een omelet, zoals hij de hele vakantie al doet. Om 6.30 uur vertrekt de bus. Ondertussen maken we nog even een stop om wat drinken te kopen, te pinnen en te plassen. Rond 8.45 uur zitten we op de ferry. De bus blijft beneden en wij gaan lekker bovenin zitten. Wat heerlijk dit, de zon schijnt goed. Boot is vrij rustig op een paar stukje geschommel na. Om 10 uur kunnen we de boot aanleggen. We moesten even wachten op 2 andere boten. Nu nog de klok een uur vooruit. Op Bali is het 6 uur later als in NL. Als de bus van de boot af is en we weer rijden ga ik weer even een tukkie doen achterin de bus waar genoeg plaats vrij is. Als we bij het restaurant voor de lunch aankomen 12.30 uur, heb ik toch lekker een uurtje geslapen. Nu is er sate van varkensvlees i.p.v. kip. Java is een islamitisch eiland en daar eten ze dus geen varken, maar kip of rund. Bali is Hindoeïstisch, hier wordt dus geen rund gegeten maar weer wel varken. Ook is de alcohol op Java kostbaar en vragen ze er de hoofdprijs voor. Terwijl op Bali een pilsje net EUR 1,85 kost. Rond 16 uur komen we bij het kantoor van Fox aan in Denspasar, daar stappen we over in minibusjes om naar het juiste hotel te gaan. 2 reisgenootjes gaan naar Benoa, 2 naar Sanur, 6 een hotel in Kuta en Papa en ik, samen met Ineke en Maarten naar Seminyak. Een ritje van 35 minuten wordt uiteindelijk 1.5 uur. Tja ook hier hebben ze spits haha. Kijk men ogen uit hier. Zie ineens allemaal blanken mensen. In Java hebben we er zo goed als geen gezien. Geleefd tussen de lokale bevolking, geen fatsoenlijke supermarkten gezien, alleen een indo- of halvemaret, waar ze wat drinken, koekjes en persoonlijke verzorging verkopen. Maar geen enkele winkel waar etenswaren zoals groente, vlees en rijst verkocht worden. Je moet er op Java dan ook maar niet te lang bij stilstaan hoe en waar die beef in je Bakmi in het hotel vandaan gekomen is. Of hoe ze etenswaren vervoeren die eigenlijk koud moeten blijven, want geloof het of niet. Koelwagens rijden daar niet. Ik weet niet of wij het binnenland van Bali in willen gaan, maar daar waar wij zitten is het zoveel luxer als Java, fatsoenlijke winkels, supermarkten en heel veel blanken nog. Nu vind ik nergens meer Indonesiërs. Dat vind ik dan weer het andere uiterste. Seminyak is heel erg toeristisch.
Zo blij dat ik op Java gezeten heb, daar zit je tussen de lokale bevolking. Had dat echt voor geen goud willen missen. Papa ook niet. Eenmaal in het hotel zijn we binnen 5 minuten ingecheckt. Kamer heeft mooi uitzicht op de binnentuin vol met tropische planten, groot balkon dus dit is genieten. Als we op het balkon zitten en zien dat het een uurtje of 18 uur wil pap eerst de omgeving even verkennen voor het donker is, erna even settelen en douche. Goed plan vind ik dus binnen 5 minuten staan we beneden. Aan de achterkant van het hotel lopen we zo het strand op. Wist dat we dicht bij het strand zaten, maar dacht wel een paar honderd meter. Dikke pluspunten dit. We verkennen de buurt een beetje, die is helemaal verlicht met lampionnen. Super cool. Uiteindelijk stranden we bij een italiaan die gevestigd is aan het einde van ons hotel. Papa neemt een biertje. Later voegen Ineke en Maarten zich ook bij ons. Papa en ik bestellen samen een pizza, niet zoveel honger, Maarten bestelt noedels en saté. We kletsen gezellig en genieten van de live band op de achtgrond. Om 21 uur gaan we terug naar de kamer. Opruimen, douche, relaxen en slapen. Rond een uur of 12 ga ik slapen.

Laters….

  • 14 Oktober 2015 - 14:21

    Roel:

    Heej Joyce,

    leuk om te lezen wat je aan allemaal doet daar, ik stel me het helemaal voor als ik je verslag lees :). Veel plezier nog toegewenst!

    Gr Roel

  • 14 Oktober 2015 - 15:39

    Marjan:

    hey hallo daar, hoe gaat het met jullie? ng ziekjes of al weer wat beter?, groetjes uit het koude nederland

  • 14 Oktober 2015 - 16:19

    Joyce :

    Ha Roel, Dank je wel.

    @Marjan, ja met mij alles wel oké. Alleen paps niet helemaal fit. Maar komt goed morgen ons laatste dagje en dan weer lekker terug naar het koude nl.. kan onze winters best waarderen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 31405

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: