Dag 3 > Dubai Museum, The Mall en Avondtour - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 3 > Dubai Museum, The Mall en Avondtour - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 3 > Dubai Museum, The Mall en Avondtour

Blijf op de hoogte en volg Joyce

26 Maart 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 3 > Dubai Museum, The Mall en Avondtour

Wekkertje weer om 8 uur. Voor vandaag niet echt een strakke planning gemaakt. Na het ontbijt informeren we naar de opties met betrekking tot een desertsafari voor morgenvroeg. Er is nog wel plaats, maar de kosten zijn belachelijk hoog, dus we slaan toch maar af, zijn nog genoeg andere dingen te bezichtigen. Voor nu gaan we richting het Dubai Museum. Dit doen we met de taxi. Bij aankomst staat er een flinke rij, we zijn dus niet de enige. Na zo een 10 minuutjes begint de rij door te lopen, blijken het allemaal groepjes te zijn. Wij moeten aan de kant gaan staan zodat die groepen zich compleet kunnen maken. Maar Cilia merkt op dat iedereen maar aan een stuk doorloopt, ook de individuen, stelletje voordringers. Als er een vrouw voorbij komt zegt Cilia: It’s a group, ze kijkt heel suf en knikt verbaasd nee, zo van daar hoor ik inderdaad niet bij. Opzouten dan, wij staan namelijk ook al de hele tijd te wachten in de hete zon en bovendien is het haar eigen schuld, want ze is klein, mollig en heeft geen spleetogen, niet typisch Aziatisch dus. Tja, krijg je ervan. Wij bewegen in ieder geval weer. John koopt de tickets voor jaja 3 AED per persoon, 0,75 EUR. Leuk om te zien hoe Dubai ooit was en wat het nu geworden is. Leuk om een keer gezien te hebben dus, we zijn er binnen een uurtje doorheen, om 11 uur staan we weer buiten.

We hebben kaartjes voor de Burj Khalifa om 15 uur. We willen sowieso nog naar Deira, het oude centrum, naar de Dubai Marina en we hebben nog kaartjes voor de avondtour. De safari gaat niet door, dus we hebben nu tijd genoeg. We nemen de taxi naar de Dubai Mall waar ook de ingang zit voor de Burj Khalifa. We hebben nog een paar uur op de teller, dus we beginnen met een koffiepauze bij Starbucks. Na 3 keer fout lopen bereiken we dan eindelijk onze bestemming. Wat een drama zeg, overal vind je legenda’s en dan nog is het niet te doen. Een thee gaat er wel in, prijzen zijn niet duurder als in NL. Omgerekend betalen we voor een thee 2,75 EUR. Als we gezellig wat zitten te kletsen merkt Sanne naast ons tafeltje een man op, met haren, ik schrijf, veeeeeeeel haren aan en uit zijn oren. Nadat we de man en zijn gezin bestudeert hebben komen we tot de conclusie dat ze wel uit India moeten komen. Ze hebben daar zoveel gekke afwijkingen en denken dat alles heilig is, dat is vast de reden dat hij de haren niet verwijdert. We kunnen niet stoppen met kijken, je weet niet wat je ziet, echt om te gieren. Ik wil stiekem een foto maken, maar John zegt dat ik dat niet kan maken, dus ik doe het niet.. Maar blijft jammer, had dit graag met het thuisfront willen delen. Als onze drankjes op zijn, gaat John in zijn uppie op pad, auto’s kijken en wij gaan het winkelcentrum verder verkennen. Hopeloos eigenlijk want je raakt constant de weg kwijt. Sommige dingen herkennen we nog wel van gisteren, maar eigenlijk is er geen beginnen aan. We hebben om 14 uur in de foodcourt afgesproken om te lunche voor we de toren in gaan, dus tot die tijd slenteren we wat rond, nemen alles in ons op en kijken of we nog wat mooie mannen zien. Stipt om 14 uur zijn we weer compleet. Keuze om te eten is snel gemaakt, Subway it is, heerlijk! Na de lunch richting de ingang, schuin tegenover de Subway ;-). Gelukkig geen lange rij en kunnen direct doorlopen. Moeten alleen wat lift rondes wachten. Dan is het onze beurt, wat een beleving zeg. Binnen 1 minuut en 5 seconde zijn we verplaatst van de begane grond naar de 125e verdieping. De lift is net een kermis attractie, alles wordt donker en op de zijwanden verschijnen plaatjes en verhaaltjes over het gebouw. Het uitzicht boven is machtig, heb er geen andere woorden voor, zo gaaaaaf. Na anderhalf uur gaan we weer naar beneden, met piepende oren, lift gaat zo snel. Nu terug naar het hotel om wat te eten en ons ready te maken voor de avondtour. Eerst even relaxen op de kamer en dan richting het restaurant. Ze willen ons buffet aansmeren, maar wij hebben gisteren allang gezien dat je ook a la cart kan bestellen, daar trappen we dus mooi niet in meneertje. Ik neem een beefburger met friet en de rest gaat voor een kipburger. Smaakt best goed en het vult de maag. Om 18.45 uur onze spullen op de kamer pakken en met de taxi naar het Wafi centrum, daar is de opstapplaats voor de avondtour. Als de bus aankomt zit deze al goed vol, boven zijn alle plaatsen bezet. Achteraf gezien ook niet erg want je waait weg, dus wij zitten beneden prima. Enige nadeel is dat gemaakte foto’s door het glas reflecteren, maar we hebben er al veel en ze gaan op een gegeven moment allemaal op elkaar lijken. Tijdens de tour zien we alle bekende gebouwen met avondlicht. Het hoogtepunt is toch wel de skyline. Na zo een 2 uur rondgereden te hebben keren we terug naar het Wafi centrum waar we nog een lichtshow krijgen. Wisten we niet eens, leuke extra bijkomstigheid. Het Wafi centrum is gebouwd in Egyptische stijl. Je ziet een Pyramide, met daarvoor 4 farao’s. Tijdens de show wordt er Arabische muziek gespeeld. Op de Pyramide verschijnen beelden die een verhaal vertellen, een verhaal dat gaat over het einde en terugkeer van de farao’s. Ik was voor de zoveelste keer onder de indruk, en als ik onder de indruk ben, dan geniet ik. Weer een geslaagde dag dus, we keren na deze show met de taxi terug naar ons appartement. Tijd voor ontspanning en hopelijk een warme douche. Maar ‘Dromen zijn bedrog’.. Nou ja soms dan of af en toe. Gisteren was het water koud en dat was voldoende, maar helaas. Vandaag ook weer, brrrrrr. Wist niet hoe snel ik er onder uit moest. Je kunt helaas niet alles hebben in het leven, na de douche warm ik onder mijn dekbedje alsnog snel op. Benieuwd wat de morgen brengt, laatste volle dagje alweer..