Dag 2 > Hop on Hop Off (25-3-2016) - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 2 > Hop on Hop Off (25-3-2016) - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 2 > Hop on Hop Off (25-3-2016)

Door: Joyci3j

Blijf op de hoogte en volg Joyce

25 Maart 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 2 > Hop On Hop off (25-03-2016)

Wekker gaat om 8 uur. Staan allemaal gelijk in de startblokken om gezamenlijk te kunnen bidden. Op het plafond staat een pijl die richting Mekka wijst, ideaal dus. We proberen ons zoveel mogelijk aan de cultuur aan te passen, dus dan hoort dit er natuurlijk ook bij. John trapt af…

Wat een onzin natuurlijk ;-) Als de wekker gaat kan ik er amper uit. Beetje een onrustige nacht gehad. Hoorde van alles en werd tussendoor meerdere keren wakker. Besluit toch maar om meteen op te staan, want als ik nu weer ga liggen val ik zo weer in slaap. De rest is er ook zo uit. Om 8.30 uur gaan we ontbijten. Je kunt wel zien dat we Hollanders zijn. Toast, croissantjes en fruit, heerlijk begin van de dag. Na het ontbijt nog even spullen halen op de kamer en onze dag kan starten. Eenmaal buiten houden we een taxi aan, deze moet ons naar het Wafi centrum brengen waar we onze kaartjes kunnen halen voor de ‘Hop on Hop Off’ bus. Binnen zo een 15 minuutjes zijn we er, dit kost ons 16 AED, omgerekend zo een 4 EUR, dus 1 EUR pp. Geen geld al zeg ik het zelf. Tijdens het halen van de kaartjes laten we ons overhalen om tickets te kopen voor de Hop on Hop Off Night Tour daarbij krijgen we ook kaartjes voor The lost Chambers Aquarium. Die kunnen we vinden tijdens het hoppen op het palm eiland. We starten met de rode lijn en bij de eerste mogelijkheid waar de groene en rode lijn elkaar kruisen stappen we over. De rode lijn rijdt door het oude centrum en dat is vandaag gesloten, de vrijdagen zijn te vergelijken met onze zondagen. Dat overstappen is niet zo makkelijk als het lijkt, staan tig mensen en iedereen staat elkaar maar te duwen, wij doen dus mee, want wat moet je anders. Zonder resultaat want busje is vol. Moeten op de volgende wachten.

Na 15 minuten wachten wordt dit beloond. Lekker mee duwen resulteert in een mooi plaatsje boven. Als we zitten sluiten we ons oordopjes aan die we gekregen hebben, hierop wordt uitleg gegeven over wat we in de omgeving zien. Bij geen uitleg begint er Arabische muziek te spelen. Ik geniet er van, heerlijk de wind door mijn haren en genieten van de omgeving. Wat wil ik nog meer? Ieder voordeel heeft ook een klein nadeel, want van mijn perfect pony was natuurlijk niks meer over. Had mijn haar net zo goed niet kunnen kammen. Oh ja en het was koud daarboven, dan baal je dat je geen vest bij hebt. In tussen zijn we paar keer gestopt zonder uit te stappen. Wanneer de bus stopt bij de Burj Al Arab stappen we wel uit. De bus stopt voor het strand waar je aan de zijkant het meeste luxe hotel van de wereld kunt bekijken. Even wat kiekjes schieten, erna proberen we erom heen te lopen om te kijken of we dichterbij kunnen komen. Als we de parkeerplaats bereiken is het enorm druk. Voor de poort staat een groep mensen, we mengen ons ertussen en komen voorbij de poort. Net doen of we daarbij horen. Kan van dichtbij foto’s maken. Maar dan worden we teruggestuurd. Was toch leuk geprobeerd ;-). We lopen wat verder en komen uit bij: Souk Madinat Jumeirah, een mooi aangelegd complex in Arabische stijl met veel traditionele winkels en veel eet mogelijkheden. Als we wat winkels bekeken hebben, komen we al snel tot de conclusie dat de prijzen hier absurd hoog liggen. We nemen plaats in een restaurant genaamd ‘Rouge’. We willen in eerste instantie alleen wat drinken om af te koelen, maar we krijgen de menukaart in onze handen geduwd. Aangezien het toch al lunchtijd is, besluiten we wat te eten. De vrouwen nemen een croque monsieur en John een broodje met kip. Beide gerechten worden met friet geserveerd. Zoals de meeste weten ben ik een zeikzak als het op eten aan komt, maar serieus he! Wat is dit ontzettend goddelijk. Koken kennen ze wel. Als we na een goede maaltijd en wat extra suikers bijgekomen zijn, gaan we weer verder. We hoppen weer op de bus, deze brengt ons nu naar het beroemde palmeiland. Nou ik kan je zeggen dat het niks spectaculairs is. Leuk vanuit de lucht, maar als je op de weg rijd merk je er niks van. We hoppen af bij het bekende Atlantis hotel. Wat een gave verschijning. Ook valt de enorme chaos op de weg op, constant file op deze weg. Wij lopen richting een centrumpje achter het hotel waar we de ingang vinden van het aquarium ‘the lost chambres’. Valt niet veel over te vertellen, behalve dat er heel veel vis zit. Vast heel verrassend nieuws? Enige bijzondere wat we gezien hebben zijn 2 albino alligators. Als we weer buiten staan gaan we terug naar de hop plaats. Na een hele tijd wachten in de zon komt daar eindelijk de bus aan, ik probeer voor de dringen, maar dat wordt me niet in dank afgenomen, maar weer terug achter in de rij. En dan zit de bus vol.. grrrr.. Gelukkig komen er nog 2 achteraan. We zetten het op het lopen. Als we zitten beginnen we te rijden, maar door de wegwerkzaamheden komen we ook vast te staan. Ritje duurt dus iets langer als gepland. Ik ben helemaal lam geworden van de hitte, val voor de verandering zittend in slaap, voor mijn gevoel word ik 5 min later wakker gemaakt dat we er al zijn. We stappen uit bij de Mall of Emerates. Twee na grootste winkel centrum. Dubai Mall is het grootst. De bedoeling was in eerste instantie dat we op dit wisselpunt zouden veranderen naar de blauwe lijn, maar nu we er toch zijn kunnen we de Mall of Emirates ook wel even bezoeken. Deze Mall heeft namelijk een ski hall. Zeker de moeite waard om te checken. Nadat we de skihal gespot hebben gaan we even een drankje doen. We bestellen 2 cappuccino, een ice tea en een cola. Haast heeft de serveerster er niet bij want het duurt en duurt. Volgens mij moest ze de cacao nog oogsten. Om 17.45 uur betalen we de drankjes en zetten we het op het lopen want we willen om 18 uur de laatste bus hebben zodat we nog 1.5 uur de blauwe lijn kunnen doen. We moeten nog plassen dus het wordt krapjes maar John wil toch de plannen veranderen want als we de laatste bus van de blauwe lijn om 18 uur nemen kunnen we er niet meer af hoppen omdat er niks meer achter aan komt. We zijn het snel met hem eens, we nemen de groene lijn maar weer terug naar Dubai Mall, kunnen we daar naar de Fontein show kijken en wat eten.

Als we bij de Mall aankomen snellen we ons naar de Fontein, want om 19.30 uur begint de show. Show is overigens een groot woord, want het duurde welgeteld, niet schrikken, 6 hele minuten. Maar… zoooo de moeite waard, heerlijke Arabische muziek erbij, de Burj Khalifa licht op in tig verschillende kleurtjes en de fontein maakt een mooi waterspel. In 1 woord WAUW. Na de show willen we terug de mall in, maar we moeten ons eerst door een menigte zweet wringen. Gatver en nog eens gatver. Eenmaal binnen komen de heerlijke geuren van parfum, wierook etc ons weer tegemoet. We lopen wat rond en vallen van de ene verbazing in de andere, zo vind je in dit centrum een joekel van een aquarium, een enorme waterval en om het nog gekker te maken vind je tussen alle luxueuze winkels ook nog een schaatsbaan. Tijdens het rondlopen dolle we wat. We zien veel mannen met wit gewaad aan, van deze mannen heeft zo een 95% een baardje, stoppels, snor of combinatie ervan, we zien creatieve creaties. Deze mannen zijn ontzettend goed verzorgd en serieus.. er lopen toch echt wel wat lekkere mannen tussen. Denk dat deze mannen meer tijd nodig hebben als menig vrouw. We zien ook veel vrouwen met hoofddoek of burka’s, al deze vrouwen hebben een zwart gewaad aan. Ondanks dat in Dubai de moslim cultuur heerst zijn de verschillen enorm groot, want we zien ook genoeg vrouwen half naakt rondlopen. En wij ons maar aanpassen met onze bedekte knieën en schouders, was achteraf misschien niet eens nodig geweest, maar voel ik me toch beter bij.

Na alle indrukken wordt het tijd om wat te gaan eten. Een hele afdeling met allemaal eettentjes, John en Cilia gaan voor broodjes Hamburger en kip met friet en Sanne en ik voor een Pizza. Ik heb nummer 208 en Sanne 2010. Haar pizza was eerder klaar, ze vergeten me gewoon, das ook niet aardig. Na het eten gaan we op zoek naar de taxi standplaats. We komen in een rij te staan met hekjes, vergelijkbaar met een attractie in de Efteling. Dacht echt dat het uren ging duren, maar nog geen 5 min later mogen we door de deur.. Ik denk dat word rennen voor een taxi, maar er stonden tig taxi’s in rijen van 4 achter elkaar, verbazingwekkend om te zien hoe goed dit systeem werkt. Na 30 min zijn we weer in het hotel. Als ik aan mijn verslagje wil beginnen, maakt de airco enorme herrie, ik loop even naar beneden om iemand te halen. Als ik terug kom, neem ik even een koude douche. Koud? Ja inderdaad want het water wordt niet warm.. grrrrr.. in tussen is er iemand voor de airco geweest, dus ik vraag hoe of wat. Zegt John heel serieus dat er ijs in zit en dat hij daarom zo ratelt, dat kan ik natuurlijk niet serieus nemen. Dus ik ga weer terug in mijn bed liggen tot dat het airco apparaat boven mij begint te pruttelen. Ik weet niet wat ik zie, onze airco is veranderd in een ijsblokjes machine, het moet niet gekker worden. Toch maar even het bed wat naar voren schuiven. Inmiddels is de airco zijn ijs kwijt en is de rust weer wedergekeerd. Tijd om naar dromenland te gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 31433

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: