Dag 1 > Amsterdam - Dubai 24-3-16 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 1 > Amsterdam - Dubai 24-3-16 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 1 > Amsterdam - Dubai 24-3-16

Door: Joyci3j

Blijf op de hoogte en volg Joyce

24 Maart 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

DAG 1> Amsterdam – Dubai (24-3-16)

Heenreis >
Als om 3 uur de wekker gaat na een nachtrust van 3.5 uur open ik mijn ogen in de hotelkamer van het Van Der Valk hotel. Eindelijk is het dan zover.. Dubai here we come!

In november had ik het met Sanne over vakanties, ze wilde graag nog een keer naar Dubai. Komt dat even goed uit, ik dus ook! John en Cilia hadden hier ook wel oren naar. Plannen werden dus snel gemaakt. Binnen 3 weekjes hadden we geboekt, heerlijk deze impulsiviteit. Een mini-reünie van de Amerika reis met de leuke mensjes.

Anyway… we zijn dus gisteren in de avond in Amsterdam aangekomen, punt 1 voor de gezelligheid en het ultieme vakantiegevoel en ten 2e is het veel makkelijker omdat we om 6.30 uur vliegen. Om 3 uur staan we op. Snel verzorgen, aankleden en spulletjes verzamelen. Om 3.30 uur checken we uit. Met John zijn auto gaan we richting Schiphol. Als de auto op lang parkeren staat nemen we daar de bus richting de vertrekhallen. Niks te merken van extra controles. Zijn binnen no-time ingecheckt, vervolgens moeten we nog een heel klere end lopen naar de paspoortcontrole. Hier wel wat extra controle. Zoals altijd word ik weer gefouilleerd en mijn tas wordt helemaal binnenstebuiten gekeerd. Het is inmiddels 4.30 uur. We hebben nog 1.5 uur tot boarding, tijd genoeg dus om op ons gemak even te ontbijten. Ik neem een croissantje met kaas, broodje en een thee. Dat broodje is zo hard, als ik mijn kroon 2 dagen geleden niet opnieuw had laten vastzetten, was die er nu zeker uitgevallen. 6 EUR voor betaald en niet eens vers, oplichters. Rond 5.45 uur lopen we richting onze gate, D54. Eerst zorgen ze ervoor dat we in vertrekhal 1 moeten inchecken en paspoort controle hebben in vertrekhal 3 en nu hebben we de ‘bijna’ laatste gate van de D sectie. Schiphol is nog zo goed als leeg en toch kunnen ze dit niet anders organiseren? Ze willen ons pesten zeker ;-). Het boarden gaat redelijk volgens schema. Om 6.30 uur zitten we in het vliegtuig, een boeiing 737 van Transavia. Ik was even vergeten hoe ‘klein’ deze vliegtuigjes zijn. Of ben ik te verwend met mijn laatste vakanties? Het valt me direct op dat er geen tv’tjes meer hangen, ook geen plugin voor de radio. Mijn eerste gedachte is ‘Hoezo krijgen wij zo een gaar vliegtuig voor een 6.5 uur durende vlucht’? Later vraag ik toch even na waarom wij zo een oud toestel krijgen zonder tv’s. Blijken het redelijk nieuwe toestellen te zijn, maar de apparatuur is weggelaten omdat dit teveel extra kilo’s zijn. Je moet het zo zien dat ik mezelf verwend heb met de Ferrari ’s onder de vliegtuigen en nu in een afgedankte fiat zit. En ja, ik rij zelf ook een fiat, dus ik weet waar ik over praat ;-). Maar goed, ik leg me er snel bij neer, want hoe kom ik anders in Dubai. Als we eenmaal in de lucht hangen hou ik mijn ogen amper open, dat geldt ook voor de rest. Ik val al snel in slaap. Slaap nooit in het vliegtuig, vorig jaar pas voor de eerste keer. Zal wel met het feit te maken hebben dat ik een dagje ouder word. Ineens ben je 3 uur verder, al bijna op de helft dus. De overige uren komen die troelaas van Transavia nog geregeld voorbij met hun karretje. Weinig keuze in het assortiment wat betreft het eten. En het allerergste is dat je dus voor alles moet betalen, niks is inbegrepen. Bezuinigen ze op de tv en gaan ze de mensen die juist de economie spekken en het vliegverkeer draaiende houden inkorten op drank en eten. Ben dat niet zo gewend, verwachtingen bijstellen dus, ben benieuwd hoe ik mijn reis met TUI in mei ga beleven.
Ik bestel een sandwich en een cola. Als de sandwich op is en ik aan genieten ben van mijn extra suikers in de cola komt de stewardess mijn kant op gestruikeld, ik verschiet en knal met mijn knie tegen het tafeltje aan. Alles zit onder de cola, mijn broek, binnenkant van mijn tas, videocamera, telefoon, thank god zijn die waterdicht. Het enige wat de stewardess kan zeggen is ‘Gelukkig was het geen koffie’. Nou he! Dat maakt het inderdaad minder erg. Het is haar schuld, ik moet blij zijn dat het geen koffie was en krijg niet eens een nieuwe cola, vervolgens rijd ze als dank ook nog 2 keer over mijn tenen met der karretje. Maar het belangrijkste is, dat we na tig rondjes boven het vliegveld (was geen ruimte om te landen) en een hoop turbulentie toch veilig aan de grond komen om 16.30 uur lokale tijd. (13.30 uur in NL).

Dubai
Vanuit het vliegtuig worden we met een bus richting de aankomsthal gebracht. Heel bizar dit, roep ik ook nog super enthousiast ‘Ik ben gewoon in fucking Dubai’. Oeps.. dadelijk word ik nog in de boeien geslagen, ze kijken in ieder geval niet blij. Eenmaal bij de douane staan wij natuurlijk weer achteraan in de rij. Mannen lopen in wit gewaad en veel vrouwen met hoofddoeken of burka’s. De man van de douane wil mijn naam weten en of ik eerder in de verenigde emiraten ben geweest, simpele vraagjes en ik mag dan ook meteen doorlopen. Weer een stempel, mijn nieuwe paspoort is nog geen half jaar oud en heb er al 2. Als we de koffers gevonden hebben lopen we richting de uitgang, staan hele rijen mannen in een wit gewaad, sommige hebben zelfs bloemen vast. Heb serieus nog nooit zo een warm welkom gehad, zo ontzettend lief dat ze dat allemaal voor mij doen. Nee flauwekul natuurlijk ;-). Al snel vinden we onze contactpersoon van Corendon, die ons naar de bus wijst. Na zo een 20 minuutjes komen we bij ons appartement aan. Inchecken gaat vlot. We krijgen ook nog een welkomstdrankje. Kamer is wat oubollig, maar voor die paar dagen goed genoeg. We hebben een 2 kamer appartement, John heeft in zijn uppie de slaapkamer met 2 persoonsbed en wij hebben de woonkamer met een 2 persoonsbed en bedbank.. Ik slaap op de bedbank, bed is veel te hard voor mij. Nadat we een beetje gesetteld zijn gaan we op pad voor le diner, maar we hebben geen flauw idee waar we het moeten zoeken, als we zo een 10 min rondwandelen gaan we toch maar even wat info inwinnen bij ons hotel. Het hotel heeft een buffet restaurant. Aangezien we allemaal uitgeteld zijn van de lange reis is dit een ideale oplossing. Ik neem Pasta, proef ook wat aardappels, maar nondeju wat is alles pittig. Wel lekker.. Erna nog wat Baklava en watermeloen. Na het eten gaan we lekker chillen op de kamer. Wij liggen op bed en John houdt zich bezig met de planning voor de rest van de week. Goed verdeeld al zeg ik het zelf. We gaan morgen mee met de hop on hop off bus.. Ik laat me verrassen! Het is hier 3 uur later, dus zo maar eens pitten..

(Spelfouten onder voorbehoud)

  • 24 Maart 2016 - 23:28

    Joyce:

    de mooie vakantie kan beginnen ben benieuwd naar je nieuwe verslag heb ik toch het gevoel dat ik mee op vakantie ben hihi gr joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 31368

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: