Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

16 Maart 2016 | Nederland, Eindhoven

Op 24 maart vervolg ik mijn reis naar Dubai. 4 maandjes geleden leek volgende week ver weg en nu... Nu kom ik tijd te kort! Ik ga met een aantal toppers die ik mei vorig jaar tijdens mijn reis in Amerika/Canada heb leren kennen. Werd als een idee in de groep gegooid en voor we het wisten hadden we geboekt. Heerlijk impulsief dus.

In nog geen jaar tijd ben ik dadelijk 2 nieuwe continenten, 3 stempels in mijn paspoort en 4 vakanties rijker, want in mei mag ik als kers op de taart nog 8 dagen relaxen op Tenerife. Ook mag ik weer 4 vlaggen aan mijn lijstje toevoegen, teller begint aardig op te lopen en ben net 30. Als ik op dit tempo blijf reizen, is er tegen de tijd dat ik met pensioen ga, niks meer over voor mijn oude dag!

Maar.... na dit jaar zal er enige vertraging gaan optreden. Daarom ga ik extra genieten van Dubai... de voorlopig laatste reis buiten Europa. Tenerife is vooral om nog even 'Zen' te worden. Reizen is een passie van me, leef echt van vakantie naar vakantie, maar heel soms... moet je keuzes maken en andere prioriteiten stellen dus dat wordt juist nu extra genieten..

We hebben al van alles uitgezocht, maar zien daar wel hoe we onze daagjes exact gaan indelen. Vrijheid, blijheid, alles moet en niks mag.. of was het nu andersom? Niks moet en alles mag klinkt natuurlijk veel beter! Alhoewel ik dat betwijfel in Dubai. De Verenigde Arabische Emiraten is een diep religieus moslimland. Gedrag en kledingvoorschriften zijn bijvoorbeeld veel conservatiever dan bij ons. Bepaald gedrag kan zelfs verboden zijn. Er wordt door de Rijksoverheid geadviseerd om in alle omstandigheden voorkomend en vriendelijk te blijven. Obscene gebaren kunnen onmiddellijk aanleiding zijn tot een arrestatie. Plus het feit dat de VAE in een onrustige regio ligt met een verhoogde terrorismedreiging. Zou je je haast gaan afvragen wat we er gaan zoeken? Maar als je morgen gaat werken weet je ook niet of je nog thuis komt. Lijkt me erg vermoeiend om overal maar bang voor te zijn want het leven zit vol risico's, ook dicht bij huis. We hebben helaas niet overal invloed op. Ik maak er liever 1 groot feest van, want heb inmiddels wel ervaren dat het tij zomaar kan keren.

Heb er zoveel zin in! Kan niet wachten tot ik in het vliegtuig zit.

Te be continued...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 31372

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: