Dag 4 >> Bandung (5 okt) - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 4 >> Bandung (5 okt) - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 4 >> Bandung (5 okt)

Blijf op de hoogte en volg Joyce

05 Oktober 2015 | Indonesië, Bandung

Dag 4 >> Bandung (5 okt)

Wake-up call om 7 uur vandaag. Wakker worden, opfrissen en om 7.45 uur richting het ontbijt. Ziet er allemaal netjes uit, ze hebben zelfs hagelslag. Om 8.30 uur staat de bus weer klaar voor vertrek. We hebben vandaag een stadstour door Bandung, deze begint op de universiteit van Bandung. Straten zijn hier ook een stuk schoner, dat is het eerste wat me opvalt. Erna rijden we door een straat met allemaal mooie alleenstaande woningen. Hele mooie huizen. Jakarta alleen geeft je echt een vertekend beeld van de rest van het land Na dit toertje gaan we door naar de militairen begraafplaats waar de ‘Knil’ militairen liggen, erg indrukwekkend. Je zag zelfs hele gezinnen incl. kinderen liggen. We hebben de begraafplaats via de achterkant verlaten, hiervoor moesten we over een bruggetje, dat bruggetje loopt over en openriool, je weet echt niet wat je ruikt. Bovendien wordt het riool ook als vuilnisbult gebruikt, zoveel zooi. Wat je trouwens ook veel ruikt is een verbrandingslucht, ze verbranden plastic zelf. Dit is me al meerdere keren opgevallen. Na de begraafplaats krijgen we een rondleiding door het centrum, ziet er mooi uit. Indonesië wordt al mooier ;-). Op een gegeven moment gaan we een steegje in, staan overal Indonesische mensen, super vriendelijk en lachen allemaal naar me, er ligt ook een haan in wat zand te graven. Besluit toch even men filmcamera te pakken, want misschien is deze haan uit Indonesië toch anders als in Nederland, en tja.. wie wil dit nu niet zien, dus altijd leuk voor het thuisfront. Als ik mijn camera draai naar de rest van de groep, komen er uit een huisje een man en 2 vrouwen, de ene vrouw slaat de man af en de andere vrouw begin met een helm te gooien, er wordt wat gescholden, dan gaat die vent gaat er op de scooter vandoor, ik mijn adem stug in. Als de rust weer is teruggekeerd realiseer ik me dat alles opgenomen is, wat een lachertje. Ik sjok rustig achter de groep aan langs een groep kindjes af. Ze kijken vriendelijk en lache naar me. Ik groet ze, ze groeten terug en dan vraagt een meisje van een jaar of 7: ‘what is your name’? Echt te schattig. Ik zeg dat ik Joyce heet en vraag haar naam, dan wordt ze verlegen en kruipt achter der mama. Zo gaaf dat ik dat allemaal heb kunnen filmen. Als we het steegje uit zijn gaan we ergens zitten om wat te drinken. We hebben nog tijd over en worden in een winkelstraat afgezet om te gaan shoppen. Niet heel spectaculair. Koop in een warenhuis even een nieuwe relaxed broek voor morgen en tja voor die 6 EUR kan ik geen armoe lijden. Om 13.15 uur verzamelen we weer en gaan we lunchen. Rijst, gado gado, Tjap Tjoj (of hoe je dat ook schrijft :P), tofu, gemarineerde vis, sate en verschillende soorten kroeppoek. Ik neem rijst, gado gado en tjap dinges. In ieder geval al meer als gisteren en schep ook meer op. Het smaakt best oké. Rijst in de middag is zo slecht nog niet. Als we rond 14.45 uur klaar zijn is het tijd voor de excursie, bijna de hele groep gaat mee op 2 na. We gaan naar een Anklung muziekschooltje. Krijgen daar een voorstelling van 2 uur. Het begint met muziek en een poppenspel, dat zich later afwisselt met muziek en een dans die de kinderen omstebeurt uitvoeren. Maar dan komen de Anklungs, dat zijn instrumenten waar ze muziek mee maken. Eerst krijgen we een mooi optreden en daarna delen de kinderen de Anklungs uit. We krijgen in no time geleerd hoe het werkt en voor we het weten zijn we als publiek een liedje aan het spelen. Erg leuke ervaring. Op het einde komen de kindjes mensen uit het publiek halen om mee te dansen. 3 x sla ik af.. tot meisje nummer 4 bij mij komt. Ik schud nee, ze kijkt me stug aan, schud nee, haalt der schouders op en steekt der hand weer uit. Zo schattig, zou der zo mee naar huis nemen. Vooruit dan, ik ben overgehaald. Ik loop met haar mee en doe haar na, tussen zoveel mensen valt het toch niet op dat ik er totaal niks van bak. Papa is in tussen boven op de tribune aan zijn verslaving aan het werken, ook niet geheel onbelangrijk natuurlijk. Als de dans klaar is kijkt het meisje me heel blij aan en roept super blij: Thank you for he dance. Ahhh oke, ik smelt weg. Op de terugweg zitten we goed vast in het verkeer. Rond 18:30 komen we in het hotel aan. Vanavond neemt de bus onze koffer al mee vooruit omdat we morgen een lange treinreis van 5 uur voor de boeg hebben, gevolgd door een busreis van 3,5 uur naar Wonosobo. Dus wij moeten uiterlijk om 20 uur de koffers weer voor de hoteldeur zetten terwijl we zelf nog wel een nachtje blijven, dus moet een tas pakken voor 1 nachtje. Ben je dus op vakantie en moet je in je vakantie dus weer pakken. Had een kleine weekendtas meegenomen daar kunnen papa en ik het noodzakelijke in bewaren zoals wat verzorgingsspullen, 1 paar schone kleren en de opladers. Als we klaar zijn met pakken gaan we naar de lobby waar we hebben afgesproken om te eten. Bestellen a la carte in het restaurant. Staan allemaal westerse gerechten op. Pizza en hamburger zijn favoriet. Tot op heden nog geen vlees gehad hier. Bestel een hamburger met frietjes. De hamburger is zo ongelooflijk groot, snijd hem door de midden en geef pap wat vlees extra. Die lust toch alles ;-). Heb voor mijn doen goed zitten smullen. We eten best laat dus na het eten om half 10 ga ik direct naar de kamer om me te douche en nog even op bed te relaxen. Papa blijft nog even een uur beneden hangen om in de lobby wat te drinken met een aantal reisgenootjes. Om 22.30 is het duo Geerts weer compleet, we kletsen nog wat. Papa is net zo verontwaardigd als mij dat zijn miljoenen Roepiah maar niet opgaan. Wel een heerlijk gevoel dat je voor even ‘miljonair’ bent. Zo.. nu lekker slapen want om 6 uur gaat de wekker weer. Truste Nederland.

  • 07 Oktober 2015 - 19:54

    Ruud En Yvonne:

    Ja geniet er maar ff van de rijkdom....miljonair hahahaha wel leuk .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 31168

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: