Dag 3 >> Jakarta – Bogor – Bandung (4 okt) - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 3 >> Jakarta – Bogor – Bandung (4 okt) - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 3 >> Jakarta – Bogor – Bandung (4 okt)

Blijf op de hoogte en volg Joyce

04 Oktober 2015 | Indonesië, Bandung

Dag 3 >> Jakarta – Bogor – Bandung (4 okt)

Tuuut Tuuut 6 uur, eerst gaat papa zijn wekker af, 1 minuut later de mijne en weer 1 minuut later de wake-up call van het hotel. Geloof het of niet, we zijn wakker! De dag kan beginnen. We hebben nu 45 minuten om ons te verzorgen want om 6.45 uur moeten onze koffers voor onze hotelkamer deur worden gezet, het hotelpersoneel komt deze ophalen en plaatst deze netjes in de bus. Best lux toch, de hele vakantie niet met koffers sjouwen, want het volgende hotel zet onze koffers dadelijk weer voor de deur van onze volgende hotelkamer. Niet jaloers zijn he? Dit is de enige luxe die we hebben, dus wil daar een beetje van genieten. Na het ochtend ritueel, je weet wel bidden richting Mekka, zetten we onze koffers klaar voor onze hotelkamer deur en gaan we richting het ontbijt. Nee flauwekul natuurlijk, er stond wel een pijl op de muur van de hotelkamer muur. Ik heb hem overigens niet gezien, papa wel. Hij kwam er later achter dat deze pijl bedoelt is voor de mensen die willen bidden en zo weten aan welke kant Mekka ligt. Eenmaal bij het ontbijt is het toch meer Indonesisch georiënteerd dan westers, bami, rijst, groentes en nog wat dingen, aan de andere kant vind je, jaja let op! Een beetje westers ontbijt. Mini croissantjes, die voor men neus weggekaapt zijn, domper. Maar goed we kunnen niet alles hebben, er liggen nog choco broodjes, zoals we ze in NL ook hebben en nog wat brood. Neem een choco broodje en gooi boterham in het broodrooster. Tja, wat doe ik op mijn brood? Heb wat boter gevonden, kaas en jam zouden ook welkom zijn, maar dat kennen ze hier niet. Dan maar wat suiker erop. Pak er ook wat watermeloen bij. Papa gaat voor traditioneel en past zich aan de cultuur aan, hij neemt bami. In men tas heb ik een choco broodje gestopt, als we het restaurant uitlopen hebben ze de croissantjes aangevuld. Mooi jat ik die ook nog ff 1 mee voor later.

Om 7.30 uur verlaten we Jakarta om richting Bogor te gaan. Daar bezoeken we de Botanische tuinen. We moeten goed met Deet smeren ivm de muggen. Toen ik me vanochtend aankleedde wilde ik een lange broek aan maar wist niet meer waarom. Juist om men benen tegen de muggen te beschermen. Toen we voor de ingang van de tuinen stonden wist ik het ineens weer. Handig dat korter termijn geheugen. Niet dat die lange broek uiteindelijk verschil gemaakt zou hebben want ze hebben me in mijn nek gepakt, de honden. Jeukt en prikt als een gek. De tuin ziet er allemaal mooi en rustgevend uit. We krijgen uitleg over de cacao boom, een of andere papagaaien struik, koffie struik, zien bomen waarvan de stronken bovengronds groeien. Tussen de takken boven in de boom zit een joekel van nog maar een ehmm baby spinnetje. Ben blij dat zijn moeder er niet bij was, dan had ik moeten gaan rennen denk ik. We zien ook een boom die bovenin helemaal vol vleermuizen zit, van onder niet goed te zien, maar beide kon ik met videocamera helemaal duidelijk inzoomen. Na de tour krijgen we nog wat te drinken en dan vervolgen we onze reis verder naar het restaurant voor de lunch, ergens rond half 12 al. Tja je kan dus niet vroeg genoeg zijn voor een bord warm eten, wat een feest dit. Diegene die mij goed kennen zien vast mijn enthousiaste gezicht al. Op een gegeven moment stopt de bus en zijn we dus bij het restaurant aangekomen. Ik zie alleen een rommelige straat. Toch zit er een restaurant verstopt, van buitenaf niet te zien dus. We krijgen een soepje als voorgerecht, met kip. Vlees wat ik eigenlijk nooit buiten de deur uit, niet eens in Nederland. Ja ik heb ook zo mijn principes, maar weigeren is ook geen optie, dus met veel tegenzin begin ik toch te eten. Smaakt niet eens slecht, maar ja die klote kip verpest alles. Ik haal de groente er in ieder geval uit, beetje extra vitamine kan geen kwaad. De soep eet ik niet helemaal op. En geef de kom zeker nog half vol weer mee terug. Sorry restaurant medewerker, maar je moet begrijpen dat dit voor mij een hele prestatie is en daar ben ik best trots op. Bij het hoofdgerecht wordt de hele tafel vol gezet, rijst, mie, gado gado, iets met tofu, weer iets met kip en nog een schaal. Wat ga ik hier van maken? Rijst, beetje mie en gado gado, normaal zijn de groente rauw, maar deze waren gekookt, dat was ook duidelijk te proeven. Opzich wel oke, de mensen aan mijn tafel waaronder papa zijn vol lof over het eten. Mooi dat zij zo gemakkelijk zijn en kunnen genieten, had ik iets meer moeten hebben. Maar goed, ik heb voedsel op.

Na de lunch zetten we om 12.30 uur de busreis voort van Bogor naar Bandung. Ik ben moe en neem 2 plaatsen voor mezelf. De bus is zo groot dat we met 15e wel 4 plaatsen kunnen nemen bij wijze van. Luister naar mijn muziek en let wat op de weg. Normaal neemt de bus een toeristische route, maar ivm het weekend en file gaan we over de tolweg. Mooi, want die weg is een stuk beter te rijden. Ik merk al snel dat ik moe ben, dus doe mijn ogen even dicht. We maken nog 1 x een tussenstop van 20 minuten. De tijd ging snel want heb 2 uur liggen slapen. In het vliegtuig slaap ik niet en nu presteer ik het gewoon om 2 uur achtereen te slapen. Heeft me wel goed gedaan en de reis ging snel. Om 17 uur komen we in Bandung aan. Heel wat rustiger als Jakarta. Hotel is vele malen mooier en luxer als die van gisteren. Zwembad, palmbomen, alles oogt mooi en schoon. Kamer is netjes. Ik zeg TOP! Deze kamer heeft ook een pijl, maar dan op het plafond, muur ging een beetje moeilijk omdat Mekka precies in de hoek valt, daar kan natuurlijk geen sticker op. Heb deze ronde een foto gemaakt. Koffers worden weer naar onze kamers gebracht en wij worden weer verwelkomt met een drankje. Echt ongelooflijk gastvriendelijke mensen. Na wat brainstormen splitst de groep zich op. 4 mensen eten in het hotel, 7 mensen waaronder papa gaan naar de Thai en ik blijf met 2 andere reisgenootjes over, we hebben elkaar helemaal gevonden. Ik dacht dat ik de enige zeurkous was kwa eten, maar je raad het vast al, vanaf nu niet meer. Wij zoeken een Mac op. Kletsen wat onderweg en observeren wat er in de omgeving gebeurd. Heel veel stalletjes die veel verschillend voedsel verkopen, weer scooters met 4 man erop, veel getoeter. Heerlijk. Wat een genot om hier te lopen en je dan ineens te beseffen dat je 14 uur van huis zit. Op de terugweg nog even langs de Thai waar de meerderheid zit. Zij stonden net op het punt om af te rekenen dus we lopen gezamenlijk terug naar het hotel. Ik loop met een reisgenootje voorop. Ze ziet een rat lopen, ik kijk en ja hoor! Gatverdamme, wat een joekel… en weg is ie. Terug het riool in. In het hotel gaan we met zijn 10e nog even wat drinken in de lounge, er wordt volop gekletst. Rond 23 uur terug naar de kamer. Papa gaat chillen op het balkon met zijn pilsje uit de gevulde minibar en ik neem een heerlijke douche. Nu net klaar met het type van mijn verslagje, bijna 0.30 uur. Mooie tijd om te gaan slapen. Wekkertje morgenvroeg om 7 uur.

Oh ja, kan hier eve n geen foto’s uploaden. Wifi is te traag. Maar beter ook, niet leuk om alles meteen te laten zien ;-)

Groetjes uit Indonesia!

  • 07 Oktober 2015 - 19:50

    Ruud En Yvonne:

    Jee wel leuk geschreven Joyce, klein beetje pikken en dan ook nog rat eten hmmm wel apart.
    Klasse dat je mee durft naar Indonesië vooral met jouw smetvrees.....petje af.
    lon mag blij zijn met zo een reisbegeleidster.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 31393

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: