Dag 6 > Van Niagara back to the USA - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu Dag 6 > Van Niagara back to the USA - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joyce Geerts - WaarBenJij.nu

Dag 6 > Van Niagara back to the USA

Door: Joyci3j

Blijf op de hoogte en volg Joyce

27 Mei 2015 | Verenigde Staten, New York

Dag 6 > Van Niagara back to the USA

Om 5 uur word ik wakker omdat ik naar de wc moet, ik zie dat ik wat appjes heb van mijn vriendinneke in nl. Even reageren want ze zijn daar toch al wakker. De wake-upcall is om 6 uur. Maar na 5 uur kan ik de slaap niet meer pakken, dus even wat facebooken. Die korte nachten hakken er goed in zeg, maar na de vakantie staat er een operatie gepland dus dan heb ik tijd genoeg om dat slaap tekort in te halen. Om 7 uur moeten we klaar staan voor de busreis naar New York. Rond 9 uur is er een ontbijtstop. Ik ga nooit met lege maag in de auto of de bus, gelukkig heb ik nog een snelle jelle (ontbijkoek) liggen, daar kan ik wel even op leven. Ik controleer de kamer nog een keer en trek de deur achter me dicht. Doei Skyline Inn, doei Kaneeda. Bedankt voor de mooie herinneringen, bedankt voor het lekkere eten, bedankt voor de gastvrijheid en bovenal, thnx for the free wifi. Toch fijn om het thuisfront wat op de hoogte te houden. Even door de douane voor een paspoort controle en we are back in the USA. Relaxed want we hebben meteen weer wifi in de bus. In Amerika gaat dit prima, maar in Canada dus niet. Fijn dit digitale tijdperk. Kan die Amish mensen niet begrijpen, waarom jezelf moeilijk maken als het ook makkelijk kan? Iets over 9 uur stoppen we voor een ontbijtje. Bestel 2 geroosterde bagels, 1 met boter en 1 met creamcheese, een donut en appelsap. Bewaar de donut voor later. Om half 10 gaat de bus weer verder. Na 1,5 uur gaan we de snelweg af voor een toeristen route, daar stoppen we bij een wijnproeverij. Niet verkeerd wijn op de vroege ochtend. Ik proef 4 wijnen en neem uiteindelijk een fles rosé. Kan ik die mooi delen met men buuf tijdens een spelletjes avond. Ik heb ook ijswijn geproefd, veel te zoet. Mijn kroon zou haast spontaan uit men mond vallen. De busreis wordt weer voortgezet. Rond 13.45 uur stoppen we voor de lunch bij een of ander wegrestaurant, niet te vreten die zooi. Heb 9 dollar betaald maar was er dan ook snel klaar mee. Om 14.30 uur zijn we weer vertrokken en maag goed ook, heel men darmen waren de kluts kwijt van die zooi. Om ongeveer 17.30 komen we aan bij ons laatste hotel, een Holiday Inn hotel. Inchecken gaat altijd zo ongelofelijk snel. Snel onze zooi opruimen en opmaken om richting Broadway te gaan.. Yeahh Baby, eindelijk. Om 18.30 uur verzamelen we in de lobby. Als we buiten staan stoppen we op de hoek van de straat. De helft wil naar Broadway en de andere helft wil naar een rooftopbar. Ik ben helemaal verbaasd als ik daar aankom, het is net als op TV. Zo vet. Overal licht, het krioelt er van de mensen, auto’s kunnen niet rijden, iedereen is nutteloos aan het toeteren. Echt grappig om dat zo te observeren. We gaan even zitten bij subway en stellen zelf broodjes samen. Erna gaan we de M&M winkel in, ik heb nog nooit zoveel M&M’s gezien. Zien er allemaal heerlijk uit. Erna gaan we dollen in de Disneywinkel. Alsof ik in een attractie ben bij de Efteling. Buiten regent het inmiddels. Maar ik kan er niet wakker van liggen, ziet er ook wel weer heel mooi uit. Cecili haar oog valt op ‘Believe it or not van Ripley’s’. Soort van museum, de rest wil niet, mij lijkt het wel leuk. Dus we gaan samen naar binnen. Normaal 30 dollar entree, maar ik krijg er nog wat afgelult en mogen voor de kinderprijs van 23 dollar naar binnen. Toch weer 7 dollar gewonnen. We hebben echt een lol samen, maken de gekste foto’s. We doen er een uur over om weer buiten te komen. Erna gaan we terug naar het hotel, maar we raken de weg kwijt. We weten welk adres, maar in mijn beleving hebben we er de heenweg veel korter over gedaan. We vragen een aardige man ons de weg te wijzen en dan eindelijk na 35 minuten bereiken we het hotel. Even douche en slapen, morgen 6.15 uur op voor een druk dagje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 31 Maart 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 31352

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 07 September 2017

7. Curacao (30-08-2017)

25 Mei 2016 - 01 Juni 2016

6. Tenerife Zonvakantie (05-2016)

07 Mei 2016 - 08 Mei 2016

5. Londen Dagtripje (05-2016)

24 Maart 2016 - 28 Maart 2016

4. Dubai stedentrip (03-2016)

02 Oktober 2015 - 17 Oktober 2015

3. Java - Bali rondreis (10-2015)

22 Mei 2015 - 30 Mei 2015

2. Amerika/Canada rondreis ( 05-2015)

05 Mei 2000 - 01 Augustus 2014

1. Reizen van voor 2015

Landen bezocht: